  • Data: 2024-05-15 08:48:15
    Temat: Re: Prowadzenie działalności za kogoś - to legalne?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 14 May 2024 08:21:03 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > (...)
    > Zakładając jednak teoretycznie, że zgodziłbym się na to, to mam kilka pytań:
    > 1. Czy takie coś jest legalne ? (to nie byłoby firmanctwo?)
    > (...)

    Znam sporo biur rachunkowych, trochę z nich było lub jest moimi klientami,
    bo im instalowałem systemy, sieci, serwery, komputery itd.
    Niektóre z nich zajmują się "drobnicą", czyli JDG.
    W imieniu JDG wystawiają też czasem faktury, prowadzą operacje bankowe.
    Dla przysłowiowej "blądynki" (dowolnej płci) prowadzącej JDG jest to
    wygodne, ponadto często jest bezpieczne w aspekcie nie-popełnienia błędu,
    jak np. zła klasyfikacja czy złe naliczenie. Często JDG nie ma wiedzy, aby
    prawidłowo wprowadzać czy naliczać dokumenty, nie śledzi też radosnej
    twórczości władzy generującej często niejasne lub same w sobie sprzeczne
    przepisy.

    Przykład:
    https://www.iksiegowosc24.pl/

    --