    From: Cubus <c...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Procedury"...
    Date: Sat, 10 Apr 2010 20:21:09 +0200

    > W sprawie katastrofy rzecz jasna.
    > I nie o to, czy prezydent kazał lądować.
    > Nie o to, że *całe* dowództwo najwyższego szczebla było w samolocie.
    > Zdarzyło się ("nie powinno").
    >
    > Słucham radia, słyszę (no, czas przeszły powinien być) że premier
    > jedzie do W-wy.
    > I że marszałek Sejmu, p.o. prezydenta, jedzie do W-wy.
    > Bo procedury nie przewidują aby w takim przypadku mogli lecieć
    > samolotem (brawo dla procedur, jak najbardziej poważnie).
    >
    > I przed paroma minutami usłyszałem słowo: "razem".

    Może po prostu jechali w jednej kolumnie. Ale osobnymi samochodami.
    Inna sprawa, że premier darł do Warszawy z Trójmiasta, a co miał
    tam robić Komorowski? W gościach u Tuska był? OIDP to Komorowski
    z Trójmiastem nie ma wiele wspólnego.

    Zresztą sytuacja po wypadku na pewno nie wywoła żadnych problemów
    z funkcjonowaniem kraju. Realna władza prezydenta jest żadna.
    Również na liście ofiar katastrofy przeważa opozycja niż władza.
    A w NBP decyduje raczej RPP niż prezes więc bez ś.p. Skrzypka
    paraliż nie nastąpi.

    Rząd został nietknięty. O wiele większe konsekwencje zaszły by gdyby
    katastrofa zdarzyła się tydzień temu kiedy wieziono do Katynia
    premiera i pół rządu. Wtedy nawet jeśli zadziałałyby procedury
    awaryjne i objęcie funkcji przez zastępców, na pewno doszło
    by do chaosu decyzyjnego co mogło by odbić się na sprawach
    gospodarczych.