    From: "Boguslaw Szelest" <s...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem w szkole..
    Date: Fri, 8 Nov 2002 10:57:57 +0100
    Sender: s...@f...onet.pl@pd19.bialap.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "JarekT" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aqeg7k$3e1$1@news.tpi.pl...

    > Tak, szkoła musi mieć statut. Tego typu dokumenty muszą być zgodne z
    prawem
    > wyższego rzędu (ustawy, rozporządzenia, zarządzenia) i po opracowaniu ich
    > szkole (np. przez komisję wybraną przez RP) są uchwalane przez RP i
    zatwierdzane
    > przez organ nadzoru lub/i organ prowadzący. Najczęściej nie obejdzie się
    bez
    > pomocy prawnika znającego prawo oświatowe.

    Jak to wygląda to zatwierdzanie przez organ nadzoru lub/i organ prowadzący?
    Czy te wymienione organy pozostawiają jakiś ślad w tych dokumentach i jakie
    tu są konkretne podstawy prawne regulujące tą kwestie, tzn. że ww. organy
    muszą zatwierdzać statut?
    Z tego co mi wiadomo, to pierwszy statut dla nowej placówki oświatowej
    nadaje organ prowadzący. Szkoły, które już istnieją uchwalają sobie same
    statut.
    Czy statut, który nie ma podpisów członków RP oraz zapisu, kiedy został
    uchwalony można uznać za dokument ważny?

    [..]
    > Regulamin pracy musi być. Określa zasady organizacji pracy, strukturę
    kadr,
    > wewnętrzne zakresy obowiązków pracowniczych, system nagród i kar, itp.
    itd. co
    > tam komu przyjdzie do czaszki.

    Jeśli go nie ma, to czy jest poważne niedociągnięcie? Z czego to wynika, że
    taki regulamin pracy jest konieczny?

    > Ty myślisz o prasie, radiu, telewizji (i tu masz rację)... A internet??

    Niestety nie przeceniałbym Internetu jako skutecznego środka
    opiniotwórczego. Dostęp do Internetu nie jest tak łatwy i powszechny jak
    dostęp do TV, czy prasy. W Internecie można piętnować do woli, bo Internet
    wszystko przyjmie :-). Owszem, jako narzędzie do wymiany poglądów jest
    nieoceniony.

    Pozdrawiam,
    Bogusław