  • Data: 2002-11-08 15:09:27
    Temat: Re: Problem w szkole..
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak to wygląda to zatwierdzanie przez organ nadzoru lub/i organ prowadzący?
    > Czy te wymienione organy pozostawiają jakiś ślad w tych dokumentach i jakie
    > tu są konkretne podstawy prawne regulujące tą kwestie, tzn. że ww. organy
    > muszą zatwierdzać statut?
    Ustawa o systemie oświaty (artykuły coś ok. 58-60, nie pamietam dokładnie)

    > Z tego co mi wiadomo, to pierwszy statut dla nowej placówki oświatowej
    > nadaje organ prowadzący. Szkoły, które już istnieją uchwalają sobie same
    > statut.
    Tak

    > Czy statut, który nie ma podpisów członków RP oraz zapisu, kiedy został
    > uchwalony można uznać za dokument ważny?
    Statut uchwala Rada szkoły lub Rada pedagogiczna (oczywiście projekt tworzy
    jakaś wybrana wcześniej komisja statutowa). Potem projekt statutu jest do wglądu
    pracowników placówki i po jakimś czasie na Radzie Ped. staje punkt o uchwaleniu
    statutu. Członkowie RP niczego nie podpisują tylko głosują. Wyniki głosowania i
    jego data są w protokole RP. Statut nie przyjęty przez Radę Ped. jest NIEWAŻNY.
    O wszystkim przeczytasz ustawie o SO.

    > Jeśli go nie ma, to czy jest poważne niedociągnięcie? Z czego to wynika, że
    > taki regulamin pracy jest konieczny?
    Kodeks pracy rozdz. 4 art. 104
    Za brak regulaminu się nie wiesza ;)))

    > Niestety nie przeceniałbym Internetu jako skutecznego środka
    > opiniotwórczego.
    Na to odpowiem na priva i poprę przykładem

    PS.
    Dysponuję wymienionymi w poprzednich postach aktami prawnymi dotyczącymio
    oświaty w formacie HTML. Są tam też teksty ujednolicone, również dopiero mające
    wejść w życie. Jeśli chcesz - podeślę.
    Przepraszam, że odpowiadając nie miałem czasu dokładnie sprawdzić dokładnie
    wszystkich paragrafów, jeśli się myliłem to sprawdzę i sprostuję.
    Ponieważ temat nie jest - że tak powiem - ogólnie nośny, proponuję przenieść
    kontakt na priva.

    Pozdrawiam
    JarekT