    From: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prepaidy - niemożność skorzystania zopłaconej usługi
    Date: 26 Jan 2006 10:26:18 +0100

    > Czy potrafisz wskazać, KTÓRE zapisy są, Twoim zdaniem, łamane w
    > regulaminach? Bo jak na razie, to tylko bijesz pianę i prąd marnujesz.
    o rany, teraz nie pamietam, ale dam przyklady.

    Nie zgadzacie sie np. z rachunkami, i oczywiscie zakladamy ze macie racje (ja
    mialem). Interweniujecie i nic sie nie dzieje. Rozwiazujecie umowe. Oczywiscie
    zgodnie z ich mniemaniem, nie mozesz rozwiazac umowy bo umowa jest na czas
    okreslony, a wiec wg nich nierozwiazywala. Nakladaja kare, wy nie placicie. Wezwanie
    do sadu przychodzi, udowadniacie ze macie racje i twierdzenie ze nie mozna rozwiazac
    umowy okazuje sie niezgodne z kodeksem cywilnym. Nie pytajcie sie mnie o konkretne
    artykuly czy
    punkty regulaminu. Naprawde jest tego sporo.
    W innym watku napisalem o moich przebojacj z orange, ktora naliczyla mi oplate za
    "bokade polacze wychodzacych", gdyz spoznialem sie z zaplaceniem rachunku, poslizg
    byl ok. miesiaca. I jest w regulaminie odnosnik do cennika, w ktorym to twierdza ze
    taka "usluga" istnieje, a w innym punkcie jest o naliczaniu odsetek ustawowych. I w
    takim razie jestem podwojnie karany, a na dodatek chyba na moje zyczenie bo to jest
    "usluga". Oczywiscie w regulaminie jest rowniez napisane ze
    a) uslugi sa uruchamiane po autoryzacji na polecenie kilenta
    b) orange moze wlaczac uslugi.

    i do pkt b nie dopisali ze tylko te, ktore sa na korzysc klienta. Czy pobranie oplaty
    20 zl. jest na kozysc klienta? nie... ale czepiaja sie tego punktu jak rzep psiego
    ogona. Zresza, Prezek UOKiK tez na ten temat sie wypowiedzial i lamia tym chyba z 5
    ustaw.
    Prawo cywilne wbrew pozoram calkiemniezle nas chroni, ale egzekucja tego prawa jest
    tragicznie wola i kosztowna, wiec oplaca sie lamac prawo.

    Naprawde, regulaminy, gwarancje itd itp bez bledow prawnych, zamierzonych zreszta, sa
    znikomym odsetkiem na rynku. Dlatego warto brac taki regulamin porownac z Kodeksem i
    wie sie z gory na czym beda zerowac.
    Problem polega na tym ze jest to bardzo czasochlonne.

    Łukasz Kuźma

    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Cameron Diaz i Toni Collette w filmie SIOSTRY
    W kinach od 27 stycznia 2005 r.
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fsiostry.html&sid=641