    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo sprzyja donosom??
    Date: Tue, 16 Nov 2010 23:19:30 +0100

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ibtvnb$amn$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Powód jest znany i prosty: Straż to organ urzędowy i czynność
    > zawiadomienia go o czymś co leży w jego właściwości musi wyowołać
    > określone skutki prawne w postaci postępowania - nie możliwości
    > wybiórczego decydowania o sprawdzeniu zawiadomienia lub zlekceważeniu go,
    > zwł. jeśli jest to oficjalne zawiadomienie

    > Jeśli zawiadomienia są faktycznie absurdalnie sprzeczne z rzeczywistością
    > lub notorycznie powtarzane wskazują, że mają za cel dokuczenie, a nie
    > ochronę realnych interesów to prawo przewiduje następujące rozwiązania:

> [...]

    Jak pisałem Straż Miejska niestety nie daje wgladu do dokumentów (gdyby
    dawała to ten poemat byłby bezprzedmiorowy, bo dawno pomawiający mieliby
    sprawy w prokuraturze!), ponieważ prowadzi ona jedynie postepowanie
    wyjasniające (choć kłopotliwe dla wzywanych świadków, podejrzanego itd)
    które NIE konczy się ukaraniem, czy wniesieniem oskarzenia do sądu. Wg
    Strazy m., a także , jak zrozumiałem, KPwsoW na tym etapie nie przysługuje
    podejrzanemu prawo do zapoznania sie z dokumentami postępowania (w
    przeciwieństwie do postepowań prowadzonych wg KPW), a zatem, formalnie nie
    ma dowodów (bo te sa w protokłach nieudostępnionych wczesniej podejrzanemu)
    o tym, ze pomawiający składali fałszywe zeznania, a nawet, na dobra sprawę,
    nie sa oficjalnie podawane podejrzanemu nazwiska donosicieli. SM nie
    przesłuchuje podejrzanego w tym charakterze , a jedynie jako świadka.
    Dlatego dodatkowo podejrzany ma jeszcze bardziej ograniczone swoje prawa, a
    własciwie to nie ma on żadnych!! W ten własnie sposób formalnie nie ma on
    mozności zgłosić oskarzenia do prokuratury o przestępstwo fałszywego
    oskrażenia z art. 234kk, a także o składanie fałszywych zeznań na co
    liczyliśmy, celowo wnioskując o powołanie pomawiających jako świadków
    zeznających pod odpowiedzialnością karną. Na dobrą sprawe oficjalnie nie
    udostępnione sa nawet dane osobowe złośliwego donosiciela! To własnie na
    niemożności dostepu do w/w materiałow- dowodów przestepstwa tych
    pomawiających i fałszywie zeznających polega zgłaszany tu problem i to
    faktyczne "krycia" donosicieli zarzucam Strazy Miejskiej na przesłuchania
    do siebie i zmuszających ich do przedstawiania rozmaitych zaświadczeń,
    dowodów itp. (na marginesie,- SM w swioim postepowaniu de-facto każe
    udawadniac niewinność)