    From: "Kasia" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracy - obowiązki pracownika
    Date: Sat, 14 Feb 2009 12:04:46 -0000

    > Można.
    > Pominę bez komentarza głupawe "rady" typu "zwolnić się", "znaleźć inną
    > pracę" bo nie warto.
    > Rozmowy z tak "argumentującym" pracodawcą to także strata czasu.
    > Przede wszystkim zakres czynności musi opdpowiadać kwalifikacjom
    > pracownika - nie można np. pracownikowi zatrudnionemu jako ksiegowy
    > polecić sprzątania pomieszczeń biurowych.
    > Po drugie pracodawca zatrudniając pracownika kieruje go na badania wstępne
    > a na skierowaniu jest opis czynników charakteryzujących pracę na danym
> [...]

    Czyli mogę żądać zlecenia sprzątania na piśmie nawet jeśli podpisałam zakres
    obowiązków i w jednym punkcie pisze .... "utrzymanie pomieszczeń w
    czystości" ?
    Rzeczywiście zostałam przebadana w zakresie opieki nad dzieckiem. Jestem
    alergikiem na roztocza. Biorę leki i inhalatory z pracy wracam z
    dusznościami i swędzeniem. Jest jescze jeden punkt ... wykonywanie innych
    prac zleconych przez przełożonego i wykonywanie prac zleconych przez
    Dyrektora placówki. Rozumiem, że zlecenie prac przez przełożonych dotyczyć
    może jedynie zakresu opieki nad dzieckiem? Czy tak?

    Dziękuję za odpowiedź