    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo budowlane - problem
    Date: Mon, 29 Dec 2008 16:53:24 -0600

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Simon_di_Gaddo" <s...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:gjajhe$dqc$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Z grubsza rzecz istnieją zasadniczo dwie możliwości. Pierwsza, to
    > pokorne czekanie. Developer wcześniej czy później jakoś tę sprawę
    > załatwi, chyba że wcześniej go zamknął za próbę wręczenia łapówki. Z
    > tym, że tu istnieje niebezpieczeństwo, ze jak nie załatwi, to większość
    > potencjalnych klientów zastosuje mój drugi sposób i developer będzie
    > bankrutem.

    Jak będzie bankrutem, to masę upadłościową przejmie syndyk.
    Dla przypomnienia. Deweloper budował na własnym terenie, a o ni mają
    tylko umowę o wybudowanie lokalu i nawet nie są stroną w sprawie.
    A syndyk jedyną rzecz, którą może zrobić, to wystawić masę upadłościową
    na sprzedaż (czytaj ich mieszkania).
    Jak jeszcze deweloper ma inne długi, to oni nawet tych pieniędzy ze
    sprzedaży "ich" mieszkań nie zobaczą. Są ostanimi w kolejce z
    roszczeniami do syndyka.

> [...]
    > ociągać się z wypłatą, ale tu zawsze mamy argument, ze sprzedając Ci
    > mieszkanie w budynku, który został wybudowany z naruszeniem prawa po
    > prostu Cię oszukał, bowiem powinien się liczyć z tym, że nie będzie w
    > stanie się wywiązać z umowy. To powinno go zachęcić do polubownego
    > załatwienia sprawy. Istotnym, by taki ruch wykonać po cichu i na
    > początku. Wówczas developerowi będzie zależało na zawarciu ugody, bo
    > musi sobie zdawać sprawie, ze jak się sprawa zrobi głośna, to powstanie
    > panika i wszyscy zaczął go szarpać odszkodowaniami. A to każdego

    jak wyżej. nie tnie się gałezi na której się siedzi.
    Dewleoper ogłosi upadłość i założy kolejną firmę. A oni zostaną z umową
    na papierze i będą się nią mogli podetrzeć.