  • Data: 2008-12-31 12:15:45
    Temat: Re: Prawo budowlane - problem
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Simon_di_Gaddo pisze:

    > Problem w tym, że pozwolenie zostało wydane w 1999 roku i wg prawa
    > budowlanego na tamten okres, wygasało ono po 2 latach od wydania, gdyby

    Wystarczy dokonanie wpisu w dzienniku budowy i okres dwóch lat biegnie
    na nowo. Poza tym z tego co piszesz wynika że pozwolenie było ważne.

    > Druga opcja, to tak jak pisałem wyżej - te kilkanaście cm wyższy budynek
    > + inne drobiazgi, czyli wg tego co wyczytałem samowola budowlana.

    Noo, tutaj możesz mieć największy problem...

    > Wojewódzkiego Inspektoratu, że oni tak muszą, bo takie są przepisy. Sąd
    > Administracyjny natomiast z reguły przychyla się do strony dewelopera ze
    > względu na czynnik "społeczny" - czyli najprawdopodobniej przyszli
    > lokatorzy "udupieni" w kredytach - i że sporo takich budynków stoi.

    To chyba owa pani chciała się pobawić w lekarza i pocieszyć
    nieuleczalnie chorego, że jest OK. Sąd nie ustanawia prawa ani nie
    działa wbrew już ustanowionemu - jedyne co może zrobić to podtrzymać
    decyzję WINB'u lub ją uchylić.

    > Generalnie większość przyszłych lokatorów ma już sporo rzeczy zrobionych
    > w nieodebranych w sumie mieszkaniach... na miejscu dewelopera "paliła by
    > mi się dupa"

    Jemu ? Raczej tym lokatorom. Jeśli ów "developer" zbankrutuje, zostaną
    bez mieszkań i z kredytami do spłacenia, bo to oni a nie developer są
    wierzycielami banku.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio