  • Data: 2012-03-23 20:44:46
    Temat: Re: Prawo autorskie - kopia
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, to nie jest "dozwolony użytek".

    Ależ jest. :D

    > Zdecydowanie nie.

    Zdecydowanie tak. :D

    > To jest użytkowanie zgodne z intencja autora i to jest "pierwotne"
    > korzystanie,

    Owszem, ale nikt nie mówi, że bezpłatne. Dzięki DUO właśnie możesz
    korzystać.

    > Jak ktos *wystawia na publiczny widok*, to domniemanie że własnie
    > po to żebys sobie popatrzył jest jak najbardziej uprawnione.

    Ale on nie wystawił na publiczny widok. Blog to po prostu gazeta
    internetowa. Wcale nie musi być darmowa.

    > Do tego nie chce mi się przeklejać, ale parę razy zahaczyłes
    > nieprawidłowym argumentem - teza, że jak nie oznaczono to "jest
    > płatne".

    Art. 17.Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne
    prawo do [...] wynagrodzenia za korzystanie z utworu.

    Więc gdyby ustawa w art. 23 nie stanowiła inaczej, to skorzystanie z
    utworu (np. zdjęcia na moim fotoblogu) dawało by prawo twórcy do
    wynagrodzenia za to korzystanie.

    > Nie możesz tak po prostu zapłacić MS$ i powiedzieć "tu macie
    > pieniadze i ja *CHCE* <tup>" :> - bo oni na to "a my nie
    > sprzedajemy i możesz sobie podskoczyc..." :>

    Nie, nie o to chodziło. Chodziło odwrotnie, że jak skorzystasz, to
    twórca ma prawo się zgłosić po kasiurkę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek