  • Data: 2008-04-18 10:30:11
    Temat: Re: Prawo autorskie do aplikacji
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fu9pdl$n8e$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Zasadniczo pracodawca ma prawa majątkowe do utworów powstałych w ramach
    > stosunku pracy, a Ty niezbywalne autorskie (np. wymienienia jako twórca).
    > Ale niech się ktoś wypowie, czy by tu nie dało się chwycić, że to zrobiłeś
    > w domu, prywatnie...

    Przecież napisał że robił to w domu po godzinach. Więc ma wszystkie prawa do
    aplikacji i majątkowe i niemajątkowe. To że wspaniałoomyslnie podarował
    licencję na jednen instalację swojemu działowi nic nie zmienia. Problem
    chyba polaga na tym, że pracodawca go testuje i coraz bardziej zawłaszcza
    sobie tą aplikację a on boi sie powiedzieć stop.

    Radziłbym iśc i do szefostwa i wyjasnić status prawny aplikacji. Powiedzieć
    że zrobiłes to w domu (po godzinach, nie w ramach stosunku pracy) do swojego
    działu, a za wszystko ponadto to chcesz czerpać zyski. Oczywiście w swojej
    firmie możesz zaproponowac jakiesz zniżki, upusty etc.

    A.