  • Data: 2008-04-18 13:37:27
    Temat: Re: Prawo autorskie do aplikacji
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    PeTe pisze:
    > wynika że nie mam żadnych a baza, informacje w
    > bazie, kod źródłowy należy do firmy.

    Zawartość bazy z pewnością jest własnością pracodawcy.
    Kod, wg. przedstawionych faktów, jest Twój.
    Co do struktury bazy to można by dywagować, w jakim zakresie jest
    chroniona, ale jeśli już to z pewnością prawa autorskie należą do Ciebie.

    > Niektóre wątki w Google wskazują że mam prawa autorskie ale nie materialne -
    > i tego nie rozumiem. Tzn. dla firmy aplikacja a dla mnie klepnięcie w ramię?

    Chodziło o rozróżnienie praw majątkowych i osobistych. Drugie
    niezbywalne, pierwsze przeszłyby na pracodawcę jeślibyś wykonał to w
    ramach stosunku pracy lub w ramach innych umów. Oczywiście za
    wynagrodzeniem.

    > Chciałbym ulepszyć tą aplikację na potrzeby firmy, ale boję się że zrobie z
    > siebie jeszcze większego frajera niż jestem - czy fakt że zadbam o
    > wykreślenie z zakresu czynności "tworzenia baz danych" zmienia moje
    > położenie?

    Co rozumiesz przez "tworzenie baz danych"? Tworzenie jej struktury czy
    zawartości? To w umowie powinno być wyjaśnione.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.