  • Data: 2008-04-18 10:37:52
    Temat: Re: Prawo autorskie do aplikacji
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeTe" <p...@t...poczta.onet.pl> napisał :

    > przeanalizowałem wątki w Google i jestem prawie pewien że sprawa jest
    > beznadziejna ale chciałbym się upewnić.
    >
    > Jestem informatykiem w firmie, w zakresie czynności mam zapis "tworzenie
    > baz danych". [...]

    Jeżeli napisanie tego programu nie było Twoim obowiązkiem, mogłeś zadbać
    o swoje interesy i udzielić licencji (nawet nieodpłatnej) na podstawie
    oddzielnej umowy (tym bardziej, że prowadzisz firmę zajmującą się takimi
    rozwiązaniami).

    Podstawową kwestią jest to, czy program ten stworzyłeś w związku z
    wykonywaniem obowiązków ze stosunku pracy. Tu pomocny może
    być artykuł http://www.prawnik.net.pl/pwi/art12.htm :

    "W literaturze przedmiotu przedstawia się szereg okoliczności pomocnych w
    ustaleniu czy dany utwór powstał 'w związku z wykonywaniem obowiązków ze
    stosunku pracy':

    - hipotetyczne zbadanie sytuacji kiedy sporny utwór nie został by
    wykonany, czy można by pracownikowi przedstawić zarzut naruszenia obowiązków
    pracowniczych,

    - zbadanie czy w trakcie tworzenia utworu pracownik był podporządkowany
    pracodawcy lub osobie wskazanej przez pracodawcę , czy tworząc utwór
    stosował się do wskazówek pracodawcy, czy był zobowiązany do uzgadniania i
    konsultowania z pracodawcą kolejnych wersji utworu,

    - odwołać można się również do zwyczajów i praktyk obowiązujących w danej
    grupie zawodowej lub w danym zakładzie pracy."

    Tak czy inaczej, jeżeli zależy Ci na prawach do tego programu, zwróć się
    o pomoc do prawnika.

    Krystian