  • Data: 2005-08-11 19:16:52
    Temat: Re: Prawo Ruchu Drogowego - teren zabudowany
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    krys wrote:

    > Wiesz, wymuszanie jest be bez wzgledu na to, czy ktos zna, czy nie zna
    > reguły.

    Ale nie znający zasad albo wymusi, albo będzie tkwił jak głupi i
    blokował. No, albo trafi i przypadkiem dobrze pojedze ;)

    > Jak nie zna, to jakim cudem ma uprawnienia?*

    Może jak zdawał, to znał. A teraz zapomniał lub pamięta nieaktualne. Np.
    stosunkowo niedawno pozmieniało się pierwszeństwo przy zmianie pasa dla
    dwóch pojazdów z lewego i prawego pasa na środkowy.

    Kiedyś też chyba nieco inaczej obowiązywało na rondach pierwszeństwo,
    ale o tym tylko słyszałem, bo aż tak stary nie jestem ;)

    Też dopiero parę lat temu uściślono, że nie wolno otwierać na ślepo
    drzwi - nawet po zaparkowaniu. Traktowane jest to analogicznie jak
    wymuszenie pierwszeństwa i winnym zdarzenia byłby zdecydowanie
    otwierający drzwi - bo wcześniej to nie było na 100% pewne, czy ten od
    drzwi, czy np. jadący pomiędzy samochodami np. rowerzysta.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)