    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawnik nie zapłacił za autostrad
    Date: Wed, 15 Aug 2007 18:25:03 +0200

    W wiadomości news:f9tacd$j2j$1@atlantis.news.tpi.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Taką, na jaką zawarli umowę. Przejazd 60 km drogą zwaną autostradą.
    Wg mnie on zawarł umowę na przejazd autostradą, a nie drogą zwaną
    autostradą.
    Droga za przejazd którą zapłacił nie spełniała w momencie zawierania umowy
    cech właściwych autostradzie.
    Sprzedano mu zatem towar (usługę) niezgodny z umową.

    > Dla zatrzymania nie.
    Chodzi mi o to, że zasadniczą sprawą jest właśnie kwestia wygranej.

    > Myślałem nad tym, ale nie. Rzecz cała w tym, że ta droga nadal jest
    > teoretycznie autostradą. I tu moim zdaniem tkwi sedno problemu. Na
    > odcinkach, na których standardu nie spełnia powinno się obniżyć jej klasę
    > do odpowiadającego stanowi faktycznemu standardu. Naturalną konsekwencją
    > tego było by obniżenie opłaty.
    Toteż on ją sobie obniżył. ;)
    To nie jest wg mnie tak jak piszesz. Jak ci sprzedadzą obuwie w postaci
    jednego buta to zażądasz zwrotu pieniędzy w wys. 50%? Bo przecież na jednej
    nodze spełniają kryteria pełnowartościowego obuwia. ;)))

    > Poniekąd ma, bowiem w moich oczach ta równoległa droga ma wyższy standard
    > od autostrady w jej obecnym stanie, a autostradą nie jest.
    Wiem, wiem. Ja także często wolę jechać drogą niższej kategorii. Mniej
    fotoradarów (albo wcale), mniej wnerwiających TIRów (albo wcale), dużo
    rzadziej jazda w rządku bo się jakaś melepeta toczy (no chyba, że pieprzony
    kombajnista czy traktorzysta wyjedzie...).

    > Koniecznie. Prędkość, jaką można rozwinąć na autostradzie nie zależy
    > tylko i wyłącznie od ilości pasów. Znam cały szereg innych i to zupełnie
    > niezależnych od zarządcy drogi powodów, z których nie da się owych 130
    > km/h utrzymać, a droga z tego powodu autostradą nie będzie.
    Jak pisałem - niekoniecznie. M.in. z tych powodów, które sam podałeś, a
    które każdy kierowca zna.

    > Na mój gust należało by wystąpić o obniżenie klasy drogi na remontowanych
    > odcinkach. Obniżka opłaty za przejazd wynikło by samo ze zmniejszenia się
    > odcinka płatnej autostrady.
    Można tak kwantyzować bez końca. Ale po co?
    Opłaty żąda się za konkretny odcinek autostrady. Nie spełnia on norm bycia
    autostradą jako całość? Nie powinno być opłat.
    Jeszcze jeden żartobliwy (ale nie do końca) przykład: kupiłeś książkę.
    Czytasz, a tu nie ma stron 35-96 i 145-151. Albo lepiej - są, ale tak
    rozmazane, że musisz odcyfrowywać tekst zamiast wygodnie czytać.
    Wystarczy ci obniżka ceny, czy chcesz zwrotu zapłaty albo dobrej książki?

    --
    Jotte