  • Data: 2007-08-15 20:55:41
    Temat: Re: Prawnik nie zapłacił za autostrad
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Arcadio Morales" <a...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:f9t13q$4v3$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Sądzisz, ze tablica informująca o tym, że część autostrady jest w
    > przebudowie wystarczy? Bo ja uważam, że nie - trudno określić, na ile
    > będzie nam to przeszkadzać.

    Moim zdaniem opłat za przejazd pobierać tam nie wolno, ponieważ nie jest
    to autostrada.
    A ustawa o autostradach płatnych pozwala na pobór opłat jedynie na
    autostradach.

    Wg. PoRD autostradą jest droga dwujezdniowa oznaczona znakami drogowymi.
    Jeżeli droga nie jest dwujezdniowa (bo jedna jezdnia jest w remoncie),
    to droga nie jest autostradą i nie ma znaczenia ile znaków D-9 na niej
    ustawiono.

    Wg. strony www.autostrada-a4.pl ruch odbywa się jedną jezdnią na
    kilometrach: 341-343, 345-347, 353, 380-384, 388-390.
    A cały płatny odcinek to kilometry 340-401.

    Maksymalną stawką za przejazd 1km autostrady dla samochodów osobowych
    jest 0,23zł/km.
    Opłata za przejazd wynosi 13zł, czyli mamy prawo wymagać w tej cenie
    przejazdu 56km autostrady.

    Ruch odbywa się jedną jezdnią na odcinku 11km.
    Za autostradę można uznać maksymalnie odcinek 50km, za który maksymalna
    opłata wynosi 11,50zł

    Chociaż tak naprawdę spokojnie można przyjąć że autostrada jest jedynie
    pomiędzy 353-380 i 390-401 (przynajmniej 10km odcinki dwujezdniowe -
    chociaż to założenie nie wynika z przepisów), czyli 38km za które należy
    się maksymalnie 8,74zł.