eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(Re: Pralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(
    Date: Tue, 31 Mar 2009 18:23:45 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <gqtg35$ugl$1@news.onet.pl>
    References: <gqt0qm$k1v$1@inews.gazeta.pl> <gqt41a$plt$1@news.onet.pl>
    <gqt7so$66g$1@news.onet.pl> <gqt8ub$99l$1@news.onet.pl>
    <gqt9g1$at6$1@news.onet.pl> <gqtbkc$h25$1@news.onet.pl>
    <gqtc9b$j45$1@news.onet.pl> <gqte1r$ooc$1@news.onet.pl>
    <gqtel5$qee$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089079103215.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1238516645 31253 89.79.103.215 (31 Mar 2009 16:24:05 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 31 Mar 2009 16:24:05 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:582894
    [ ukryj nagłówki ]

    Gan wyskrobał(a):
    > Ja nie wiem i ty też nie bo nie zajmujemy się zawodowo wywabianiem
    > plam. Pamiętaj, że sądy zawsze traktują ostrzej profesjonalistę
    > (przedsiębiorcę) niż konsumenta. Jeżeli ktoś ma ponosić ryzyko za
    > niepowodzenie działania przedsiębiorcy to raczej nie konsument.

    Od przedsiębiorcy wymaga się wyższego miernika staranności. Staranności, a
    nie rezultatu. Przedsiębiorca nie jest czarodziejem i jak się nie da plamy
    usunąć standardowymi środkami, które się stosuje w pralniach, to się nie da.
    Jest jeszcze kwestia zniszczenia ubrania i odpowiedzialności pralni z tego
    tytułu w razie zastosowania zbyt agresywnych metod. O tym też powinno się
    pamiętać oceniając powinności pralni.

    >> "W większości przypadków jednak - zwyczajowo - tego rodzaju usługa
    >> nie gwarantuje rezultatu,"
    >
    > Uzasadnij to twierdzenie, szczególnie to zwyczajowo.

    Spróbujmy określić jaka jest zasadnicza treść większości takich umów. Chodzi
    w nich o upranie rzeczy, a nie wybawienie plam. Upranie = wsadzenie rzeczy
    do pralki, zastosowanie chemicznych środków piorących, wysuszenie rzeczy i
    ew. wyprasowanie. Przy tym założenie jest takie, że a) większość
    "standardowych" zabrudzeń zejdzie, b) środki chemiczne nie zniszczą
    materiału. Klient płaci właśnie za to.

    Wybierz się do 10 przypadkowych pralni i spróbuj zawrzeć nastepującą umowę:
    spodnie mają być bez plam i niezniszczone. Jak się uda - płacę zgodnie z
    cennikiem, jak się nie uda - nie płacę. A jak pralnia dodatkowo zniszczy
    przy tym spodnie, to oczywiście odszkodowanie. Otrzymasz pogląd na to co to
    znaczy "zwyczajowo".


    --
    .B:artek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1