  • Data: 2007-04-07 14:07:36
    Temat: Re: Pracodawca nie może czytać e-maili pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ev6eou$7cj$1@nemesis.news.tpi.pl GrzegorzG
    <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl> pisze:

    > do tego ktoredy masz walic kupe tez potrzebujesz podstawe prawna?
    A ty byś tak chciał byle jak, jak się komu podoba??! U nas jest w tej
    kwestii żenujące bezhołowie. Potrzebna pilnie jest ustawa w sprawie sposobu,
    trybu i dopuszczalnej częstości defekacji. A także unormowania w postaci
    aktów wykonawczych regulujące masę, ciężar właściwy, konsystencję, walory
    zapachowe i smakowe obiektu defekacji, oraz liczne inne technikalia.
    To nie może być tak, aby każdy walił kiedy, jak i gdzie mu się podoba.

    > Podpisujesz umowe z pracodawca, ze bedziesz uzywal telefonu do spraw
    > sluzbowych i koniec.
    Umowa jest zgodnym oświadczeniem woli umawiających się stron. Jak,
    zakładając bycie człowiekiem w miarę sprawnie używającym mózgu, można mieć
    wolę umawiania się co do niezdefiniowanej kwestii?
    Raz jeszcze pytam: co to jest rozmowa służbowa albo co to jest rozmowa
    niesłużbowa?

    > jakie zabrania?? czlowieku!
    Normalnie - czego nie rozumiesz? Podaj podstawę prawną, która zabrania mi
    podać komuś telefon do mnie do pracy.

    > Podajesz nr sluzbowy prywatnym osobom i z
    > nimi gadasz, to sie nie dziw, ze sie ktokolwiek przypieprza.
    Jak to ktokolwiek? To i sprzątaczka też może się o to przyczepić?
    I kto powiedział, że gadam? Może tylko słucham.
    Coś albo z logiką, albo z precyzja formułowania myśli, albo z jednym i
    drugim, człowieku, u ciebie nietęgo...

    > Mowimy o sluzbowym numerze telefonu, a to akceptuję.
    OK, jak pisałem poprzednio - zaczynasz chwytać. Ty kontrolę telefonu
    _jeszcze_ akceptujesz, a monitorowania defekacji _już_ nie. Teraz uczyń
    następny krok ku zrozumieniu i przyjmij, że nie jesteś pępkiem świata i
    twoje akceptacje nie są żadną wykładnią i wielu może mieć granice
    umieszczone gdzie indziej. To jest jednak grupa poświęcona prawu, a nie
    wolnym wnioskom.

    > No taaak, bo Tobie pewnie chodzi o to, ze jesli zgodzimy sie na
    > monitorowanie telefonow, to zaraz kazdy ciekawki szef bedzie chcial
    > wiedziec, czy dlubiemy w nosie lewą czy prawą ręką...
    > To sie nazywa Paranoja.
    Witam znawcę chorób psychicznych. A jak się nazywa takie schorzenie, jak
    ktoś przypisuje interlokutorowi twierdzenia, których ten wcale nie wygłosił,
    a następnie dyskutuje z nimi celem ich obalenia?
    Schizofrenia?

    > Do takich rozmow mam telefon prywatny. A Ty sobie nie potrafisz takiego
    > zorganizowac?
    To niewiele da. Jeśli będziesz rozmawiał przez telefon prywatny (czyli
    komórkę) to i tak uczynisz to w pomieszczeniu lub na terenie monitorowanym
    przez pracodawcę. On wtedy usłyszy przynajmniej to, co ty mówisz. Co będzie
    jak powiesz: "kochanie, dziś nie mogę wyjść wcześniej, ten kutas mnie nie
    puści"?

    > Co wiem?
    Że pracodawca zazwyczaj monitoruje telefon (pomijając kwestię celu).
    Skąd takie dane?

    > Szef monitoruje zeby uniknac takich sytuacji. Niekoniecznie w
    > ogole slucha nagran.
    To jak ma stwierdzić czy pracownik prowadzi tylko rozmowy służbowe czy inne
    też?
    Znowu jakiś brak logiki.

    > "Bo" jest ponizej, czytaj ze zrozumieniem:
    Ciężko się czyta ze zrozumieniem chaotyczne, nielogiczne treści.

    > np? uzywajac wiekszej ilosci papieru i narazajac firme na koszty?
    Oraz przesiadując tam często i długo. Istnieje wysoce prawdopodobne
    domniemanie, że może to być kamuflaż. Częste i długotrwałe sedesowanie może
    być tylko przykrywką np. do korzystania z prywatnego telefonu celem
    przeprowadzania niesłużbowych rozmów w godzinach pracy. To bez wątpienia
    działanie na szkodę firmy. Nie ma rady - trzeba monitorować toalety.

    > "> Skąd to wiesz? Potrafisz tę tezę udowodnić, czy tak sobie gadasz?"
    > Dzialanie na szkode firmy, to miedzy innymi korzystanie z telefonu
    > sluzbowego w celach prywatnych.
    To czcza gadanina dopóki brak kryteriów pozwalających jasno i bez
    wątpliwości określić co jest celem służbowym, a co prywatnym. Skoncentruj
    się więc na tym, miast gadać komunały.

    > ale po co gadac o takich rzeczach przez telefon sluzbowy, ktory dostales,
    > zeby pracowac???
    Jak już usiłujesz z jakichś przyczyn odejść od meritum i zwekslować na
    pozornie bezpieczniejsze tory, to postaraj się uczynić to jakoś zręczniej,
    co?

    --
    Jotte