  • Data: 2007-04-08 06:07:59
    Temat: Re: Pracodawca nie może czytać e-maili pracownika
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message
    news:ev8spg$j4j$1@news2.ipartners.pl...

    > Teoretycznie masz rację. Problem rozpoczyna się w tym miejscu, gdzie
    > zaczyna się praktyka, chociażby wtedy, gdy pracujesz dużo więcej, niż 40
    > godzin w tygodniu czy masz np. laptopa, komórkę (z funkcją namierzania)
    > czy samochód (z urządzeniem monitoringu) oddane do dyspozycji po godzinach
    > pracy. To najprostsze przyklady, a można je mnożyc.
    >
    > M.

    Zgadza sie. nie mozna opisac jednym zdaniem wszystkich sytuacji. Taka praca
    zazwyczaj i tak szybko weryfikuje wydajnosc pracy, wiec podsluch mialby
    raczej dotyczyc ew. kradziezy istotnych informacji niz "niewykorzystywanie
    czasu pracy".
    Informacje i tak jest bardzo latwo wykrasc z firmy, jesli nie ma bramek,
    wykrywaczy itd.
    Kolejna sprawa: wg mnie zupelnie inaczej jest, jesli pracodawca poinformuje
    o namierzaniu czy monitoringu oraz gdy tego nie zrobi.
    Nie popieram takich praktyk, ale wyobrazmy sobie firme z parkiem 100 tirów
    czy dostawczaków rozesłanych po europie. Nie wyobrazam sobie braku
    namierzania każdej z nich w celu choćby bezpieczenstwa.
    A jesli pracownikowi sie nie podoba, ze jego szef wie, gdzie w danej chwili
    czlowiek sie zatrzymal, to niech nie bierze takiej pracy.

    Kolega Jotte wkleil ten link:
    http://prawo.vagla.pl/node/7197

    Tu sprawa zaczela sie od monitoringu jakiejs kobity pracujacej w uczelni.
    Raczej nie ma tu mowy o wielu nadgodzinach i korzystaniu ze sluzbowego
    laptopa, komorki i samochodu po godzinach.
    Do tego jest zdanie:
    "W tym czasie w uczelni nie funkcjonowała żadna polityka prywatności czy
    regulamin korzystania ze środków komunikacji, ew. inny dokument, który
    dawałby ramy ewentualnego monitorowania pracowników."

    i to:
    "(...)Trybunał (...) Skoncentrował się na analizie przedstawionej sytuacji w
    kontekście art. 8 Konwencji i uznał, że brak powiadomienia pracownika o
    monitorowaniu rozmów czy przesyłanej elektronicznie korespondencji, a także
    innej aktywności (takiej jak przeglądanie stron internetowych) można
    analizować ze względu na ewentualne naruszenie prawa do prywatności.".

    Pozdrawiam
    GG