  • Data: 2006-01-16 17:32:17
    Temat: Re: Pracodawca namawia mnie do złamania prawa
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kasia_rowerowa napisał(a):
    > Jest tak.
    > Pełnię funkcję kierowniczą w firmie. Ostatnio mam być pośrednikiem w pewnych
    > sprawach, które nie są zgodne z prawem. Jak się zdołałam zorientować, mój
    > przełożony właśnie w tych wątpliwych sprawach składa mi dyspozycje wyłącznie
    > ustne. Jest w pełni świadom oceny prawnej tych czynów. Ewentualny trop urywa
    > się na mnie - to ja podpisuję dokumenty i prowadzę korespondencję...
    > Co robić? Wiem, że najlepiej złożyć oficjalne pismo itd., ale oznacza to
    > koniec mojej pracy.
> [...]

    Po pierwsze, jeśli złamiesz prawo, to poniesiesz odpowiedzialność. Szefa
    albo pociągniesz za sobą, albo nie, ale to nie zmieni Twojej sytuacji.

    Najlepiej nagrać szefa. Ale nie po to, żeby się potem tłumaczyć przed
    sądem, że to nie była Twoja wina, tylko po to, żeby bez obaw o swoją
    sytuację odmówić i jednocześnie, żeby wyplątać się z tego, w co już
    teraz wplątał Cię szef. Odmówić można nawet pisemnie, tylko że wtedy
    warto mieć dowód, że przekazałaś odmowę.

    Wtedy jeśli szef będzie chciał doprowadzić do "końca Twojej pracy" i
    wymyśli jakiś fikcyjny pretekst, to będziesz mogła wystąpić do sądu
    pracy podając prawdziwy powód, udowadniając go i zażądać przywrócenia do
    pracy albo odszkodowania.A jednocześnie nie narazisz się na ponoszenie
    odpowiedzialności za bezprawne pomysły szefa.

    --
    Marta
    m...@N...pl