  • Data: 2006-01-16 22:39:39
    Temat: Re: Pracodawca namawia mnie do złamania prawa
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a może nagrać deklarację szefa, że to wszystko jest w porządku? zgodnie z
    > prawem? Np. coś takiego:
    > - Panie Prezesie, mam nadzięję, że wszystkie aspekty prawne tego
    > przedsięwzięcia są zgodne z obowiązującym prawem?
    > - Tak - mówi Prezes (bo na pewno tak powie).
    >
    > Czy coś takiego mnie ratuje? Wiem, że kombinuje bardzo, ale niestety
    > muszę.

    To zalezy o jakie przestepstwo chodzi, jesli jest to zachowanie, o ktorym
    przecietny obywatel nie wie ze jest przestepne (zwiazane z profesjonalnym
    obrotem gospodarczym na przyklad) to byc moze moglaby sie powolywac na blad
    co do prawa (ze pozostawalas w blednym przekonaniu, ze to co robisz nie jest
    przestepstwem), ale mysle, ze to dosc niepewny grunt;-)).

    Ponadto jesli dane przestepstwo mozna popelnic tylko umyslnie, to
    nieumyslnosc takze Cie ratuje (a takie nagranie swiadczyloby z pewnoscia, ze
    nie dzialasz umyslnie). Ale nadal nie wiemy, o jaki czyn zabroniony
    chodzi;-)

    Pozdrawiam,
    Michal