  • Data: 2008-08-03 00:42:56
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 15:19
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g71msm$4m2$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Nie wiem. Nie ma chyba madrego, ktory mialby czelnosc powiedziec,
    > ze wie, jaki jest ustroj doskonaly.

    No i? Podobnie jak milion innych niedoskonałych rzeczy. Co nie znaczy, że
    nie należy iść właściwą drogą.

    > Tak. Odpowiadasz takze za skutki swoich dzialan, a nie tylko
    > za intencje. Skutkiem rozdawnictwa sa hordy zdrowych pasozytow
    > siedzacych na rentach.

    Wystarczy nie dawać bumelantom.

    > Musial chodzic do pracy. Pracowac juz niekoniecznie musial.

    No to przecie sam to rozwinąłem niżej.

    > Tu sie zgodze, ze likwidacja PGR-ow byla pochopna. Taniej
    > byloby je utrzymywac jako swoiste osrodki resocjalizacyjne
    > niz dawac jakies przezyciowe dotacje i zasilki.

    Akurat powiem szerzej - PGRy nie były złe. Podobnie jak inne przemysłowe
    wynalazki PRL.

    > Taak? To ile rolnik placi na NFZ, a ile ja. Bo z mojego rocznego
    > PIT-a wynika, ze sredniomiesiecznie panstwo zdziera ze mnie
    > 500 zl na NFZ. A rolnik ile placi?

    Chopie, nie o to chodzi... Może i rolnicy nie płacą, ale to nie jest
    przyczyna niepowodzeń.

    > A czy Pismo nie mowi: 'kto nie pracuje, ten niech nie je'?

    No więc to mi nie pasuje. Przykro mi. Uważam, że biednym i chorym należy się
    pomoc. Choć w sumie jak słucham poglądów podobnych do Twoich, to mi się
    odechciewa... Miło by było, jakby osoby o takich poglądach były jakoś
    znaczone :-P, wtedy by było wiadomo, komu nie pomagać w potrzebie.

    > Jezeli tak twierdzisz, to bezblednie wylazi z ciebie stworzenie
    > wielkomiejskie, ktore za PRL-u niewiele poza tym wielkim miastem
    > widzialo. A ja nedze peerelowska widzialem, na wsi i w malych
    > miastach.

    W Wielkim Mieście nigdy nie mieszkałem, zaś ze wsi do średniego miasta
    przeniosłem się 8 lat temu. I nędzę teraz widuję także w tym średnim
    mieście. Więc jeśli wtedy była ona tylko na zadupiu, to i tak teraz jest
    większa.

    --
    Tristan