    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Date: Fri, 01 Aug 2008 15:56:48 +0200
    <g6t366$qb8$1@inews.gazeta.pl> <g6u69p$k9a$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0808010935050.2688@quad> <g6uit3$p5t$4@news.onet.pl>
    <g6ujpk$ssh$1@news.onet.pl> <g6uke3$u7e$5@news.onet.pl>
    <g6ukpb$s5$1@news.onet.pl> <g6ul67$u7e$8@news.onet.pl>
    <g6ulqf$4b1$1@news.onet.pl> <g6unsm$aj0$1@news.onet.pl>
    <g6uob2$c05$1@news.onet.pl> <g6v2ch$a60$2@news.onet.pl>
    <g6v33c$3ol$1@srv.cyf-kr.edu.pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 15:29
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6v33c$3ol$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Tristan, nie wciskaj kitu :) Nie ma socjalizmu idealnego, zawsze byl tylko
    > realny.

    idealnego zapewne nie, ale też i nie nazywajmy socjalizmem działań defakto
    dyktatorskich z czasów Stalina czy innych podobnych mu kabaraciarzy.

    > A w tym realnym socjalizmie, gdzie wszyscy pracowali dla dobra
    > narodu, dziwnym trafem jedni czekali na dziuple w bloku 20 lat, a inni
    > wesolo zerowali w zatoce czerwonych swin, jedni ledwie raz na dwa...trzy
    > lata mogli dostac jakies wczasy fwp nad Baltykiem, a inni co roku grzali
    > tylki w Warnie lub Zlotych Piaskach.

    I to jest socjalizm? NIE! to jest dyktatura. Tylko lekko poszerzona grupa
    dyktatorów.

    > Mlodszym mozesz bajki opowiadac,
    > mnie kitu nie wciskaj. Juz parenascie dni temu napisalem tobie i
    > Olgierdowi, ze jestescie jak dwie strony tej samej monety: ty socjalizm
    > idealizujesz, on przeczernia. Teraz od idealizacji przechodzisz do agitki.
    > Przestan, bo zabawne to nie jest.

    Ale wtedy rozmawialiśmy o PRL. A to dwie inne sprawy. PRL a socjalizm to nie
    to samo. Wtedy właśnie moja idealizacja dotyczyła właśnie tych
    socjalistycznych plusów. Po prostu jak od PRL odjąć dewiacje to zostaje
    właśnie socjalizm, ten dobry.

    > A w tym zakichanym socjalizmie bylo inaczej? Mam ci przypomniec pojecie
    > 'starego portfela'? Emerycka nedze? Nie wiem, w jakim wieku byles, gdy
    > nieomal zetempowsko nawalona Szczepkowska oglaszala 'ze skonczyl sie
    > komunizm' i moze sie zaczac wielki szaber nomenklatury starej
    > (komunistycznej) i nowej (styropianowej),

    No i? I dowodem na cokolwiek jest to, że polakom wtedy odbiło i zdewastowali
    poPRLowskie osiągnięcia zostawiając tylko ruinę?

    > Swietnie. To im pomagaj. Ale twoja wersja jest bardziej perwersyjna:
    > ty chcesz tym innym pomagac na moj koszt, na ich koszt, ale nie na wlasny
    > koszt. Taki dobrodziej z cudzej kieszeni.

    Jak nie z własnej? Tylko działać muszą wszyscy. Inaczej to sensu nie ma.

    --
    Tristan