  • Data: 2008-08-01 13:57:48
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Jak zmasakrowały, jak nie zmasakrowały? Dzięki Chicago Boys stanęła na
    > nogi gospodarka nie jednego państwa.

    Odroznij rozwoj gospodarki danego panstwa od rozwoju
    implantowanej cudzej gospodarki. O roznicy przekonasz
    sie wtedy, gdy zacznie sie bessa i zwijanie frontow
    inwestycyjnych. Zglobalizowane koncerny zwijaja sie
    szybciej z danego miejsca niz przedsiebiorstwa lokalne.
    Z punktu widzenia kosztow spolecznych roznica jest
    drastyczna.

    > Może nie Friedman, a Moczar to powiedział? ;-)

    A co? Nie pasuje do wzorca ortodoksa ekonomicznego?

    > Zresztą popiwek nie jest winien bankrutowania tych fabryk.

    Jest. Fabryki dostawaly zamowienia, ktorych nie mogly
    zrealizowac, bo popiwek zwielokratnial im koszty poza
    granice oplacalnosci. Nie mogac przyjac zamowien
    byly uwalane kosztami stalymi. Obserwowalem to z bliska,
    wiec akurat tu wiem, o czym pisze. Dla mlodszych blizsze
    wyjasnienie: wyobrazmy sobie, ze grupe przedsiebiorstw
    uwalamy zwielokratniajac im ZUS ot, tak ze trzy razy.
    Czy takie przedsiebiorstwo ma szanse dzialac? Chyba nie.
    I to byl popiwek.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek