  • Data: 2005-10-14 15:23:37
    Temat: Re: Posiedzenie niejawne a prawa strony do uczestnictwa
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14/10/2005 17:00, J.A. wrote :
    > Zdarza sie nierzadko, ze organy państwowe nie dają wypowiedzieć
    > się stronie, a nawet nie dają możliwości zapoznać się z aktami
    > sprawy, zasłaniając się argumentem, że posiedzenie jest niejawne.
    >
    > Mam w związku z tym pytanie - czy niejawność posiedzeń oznacza
    > odbieranie stronie praw, ktore daje jej kpa?

    Nie (co do zasady - bo mogą być wyjątki). Niejawne oznacza tylko tyle,
    że nie mogą w nim uczestniczyć osoby nie wezwane. Protokół takiego
    posiedzenia (o ile trzeba go sporządzić) znajduje się w aktach
    postępowania i jest dostępny stronom. Ale czy na pewno chodzi Ci o
    postępowanie administracyjne? W kpa nie ma instytucji posiedzeń...
    Jeżeli opisujesz konkretną sytuację, dobrze jest ją opisać w ten sposób
    ustalimy która ustawa ją reguluje.

    > Czy jakies przepisy reguluja udzial strony w postepowaniu
    > niejawnym, ograniczajac prawa strony wzgledem jej praw
    > zdefiniowanych w kodeksie postepowania administracyjnego?

    Każde postępowanie administracyjne jest z definicji postępowaniem
    niejawnym, bo niedostępnym dla szerokiej publiczności. Chyba, że mówiąc
    o postępowaniu niejawnym masz na myśli postępowanie w której występuje
    tajemnica służbowa lub państwowa.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession