    From: "W...@w...pl" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polkomtel...
    Date: Mon, 30 Jan 2006 08:51:23 +0100

    Użytkownik "adam " <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:drj7v5$obb$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > polkomtel rozwiązał ze mną umowę/była na czas nieokreślony/
    Czy była ona zawarta na warunkach promocyjnych? Każdą umowę Polkomtel
    zawiera na czas nieokreślony, z tym że niektóre (te w promocji) mają
    dodatkowe postanowienie co do możliwości jej wcześniejszego wypowiedzenia.

    > z powodu ni
    > zapłacenia rachunku. Ponieważ doczytałem się na forach, że /u mnie także -
    > przez 3 lata, za 2 numery/ operator ten pobierał niezgodnie z prawem
    > opłatę "monitorowania połączeń" zamiast odetek w przypadku zwłoki...W moim
    > przypadku rachunki były w kwocie 120-180 zł, więc odsetki byłyby rzędu
    > kilkudziesięciu groszy. Ja takiej usługi nie zamawiałem,
    to że nie zamawiałeś jest oczywiste - powołaj się na wyrok sądu, który
    znajdziesz pod adresem:
    http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/
    tam znajdziesz moje wyroczki ;)

    > dodatkowo wystawiono
    > mi rachunek za : zablokowanie połączeń /20 zł,a wcześniej było to za
    > ponowne
    > włączenie :(/ oraz za ...wypowiedzenie umowy /40 zł brutto/
    być może jest to część kary umownej za wypowiedzenie w okresie promocyjnym -
    np. wypowiadasz umowę w 23 miesiącu - wtedy operatorowi należy się 1/24 kary
    umownej. Jeśli nie jest nigdzie określona w umowie, to się nie należy.

    <...>

    > Niedawno dostałem pismo od operatora, że...proponują mi ugodę...i
    > rozłożenie
    > kwoty zaległej na 4 raty...
    nie odpisuj!!

    > Nie bardzo rozumiem takie zachowanie, ale może nie mają podstaw do
    > windykacji?
    > Ludzie oszukani na tym "monitorowaniu" założyli sprawy w sądzie i wygrali.
    samo MSR nie stanowiło problemu - problemem dopiero okaze sie bezczelność
    operatora. W moim przypadku (a bylo to kilka lat temu) wygrałem we
    wszystkich instancjach, a mimo to Polkomtel nie zwrócił mi kosztów procesu
    w wysokości 42zł. Kwotę tę musiał ściągnąć komornik ;) (scan z dokumentów
    jest na stronie web o której wyżej). Mimo wyroku, polkomtel nadal doliczał
    mi opłatę za MSR (tę zaległą, o której sąd jasno powiedział, że się nie
    należy - Polkomtel windykował ją do końca umowy).

    > Czy mam podstawy do reklamacji, a w razie jej uznania - do pomniejszenia
    > zobowiązania?
    masz, choć nie spodziewam się, żeby Polkomtel ją uznał.
    moim zdaniem skończy się tak, że przestaniesz się do Polkomtel odzywać,
    Polkomtel sprzeda wierzytelność swojej firmie windykacyjnej (której AFAIR
    jest udziałowcem), a roszczenie to się przedawni. Skutkiem tego nic nie
    zapłacisz, będziesz nękany przez windykatora (pamiętaj, by nie odpowiadać na
    jego korespondencję, coby nie uznać roszczenia przypadkowo, ew. jak
    odpowiadasz, to zawsze kwestionuj - po 3 latach podnieś zarzut
    przedawnienia). Skutkiem całego zamieszania nie będziesz mógł więcej z
    Polkomtelem zawrzeć umowy. Ja też jestem na cenzurowanym - mimo iż komornik
    był na kontach Polkomtela a nie moich!!! Pytałem znajomych, którzy tam
    pracują jako konsultanci, którzy sprawdzili wpisy w systemie CRM.

    > Co do opłaty za wypowiedzenie umowy - nie ma w moich dokumentach wzmianki
    > takowej opłacie/istnieje w przypadku umowy terminowej, np. 2 lata/
    > Proszę o wypowiedzi :), co dalej zrobić...
    wyślij im kopie wyroku który znajdziesz na stronach internetowych które w
    górze posta. Może oprzytomnieją - choć się nie spodziewam

    Pozdrawiam
    Tomasz Wojciechowski
    vel. W,