  • Data: 2002-09-03 07:49:21
    Temat: Re: Poczta Polska - zagladanie do listu
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ont" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dostalem list w ktorym powinno byc 50zl. Niestety list musial zostac w
    > drodze, przez pracownikow Poczty Polskiej otwarty i pozbawiony zawartosci.
    (...) Wiem ze sa paragrafy w kk odnosnie tajemnicy korespondencji
    > itp. - ale czy jest jakis skuteczny sposob udowodnienia takiego czynu

    Chyba przede wszystkim powinienes ponad wszelką watpliwosc udowodnic ze w
    tym liscie bylo te 50 zl w momencie gdy trafil on do skrzynki. Jesli bylo to
    wyslane listem zwyklym to raczej ciemno to widzę - sytuacja hipotetyczna -
    pisze Ci, ze wysylam Ci 100 zl a wcale ich nie wsadzam do listu. Następnie
    robie niewinna minkę mówiac ze ja wyslalam a na poczcie ukradli. Gdyby
    poczta honorowala takie skargi to myslę ze wielu operatywnych rodaków
    zaczęloby "wysylac" sobie gotówke w listach. IMHO od przesylania pieniedzy
    są przekazy pocztowe nie zas listy.
    Na tajemnicę korespondencji nie masz sie co powolywac bo musialbyś miec
    dowód ekspertyzę, ze list zostal otwarty - zakladając jednak ze ktos na
    poczcie byłby obdarzony darem jasnowidzenia i w tysiacach listów jakie sa
    sortowane kazdego dnia odkryl banknot 50 zl i rozpruł list w celu
    przywlaszczenia go sobie, to zawsze pozostaje mu przybić pieczątke _ "list
    dotarł w stanie uszkodzonym"

    HaNkA