  • 1. Data: 2002-09-02 20:18:00
    Temat: Poczta Polska - zagladanie do listu
    Od: "ont" <i...@w...pl>

    Hej,
    Dostalem list w ktorym powinno byc 50zl. Niestety list musial zostac w
    drodze, przez pracownikow Poczty Polskiej otwarty i pozbawiony zawartosci.
    Nie chodzi mi oczywiscie o pieniadze, ale o sprawiedliwosc i ukaranie tego
    kto dopuszcza sie takich czynow. Ukraranie chocby przez pracodawce -
    zwolnieniem. Wiem ze sa paragrafy w kk odnosnie tajemnicy korespondencji
    itp. - ale czy jest jakis skuteczny sposob udowodnienia takiego czynu ?. Jak
    zadzialac, do kogo napisac ?
    pozdrawiam
    ont

  • 2. Data: 2002-09-03 07:40:36
    Temat: Re: Poczta Polska - zagladanie do listu
    Od: "Audioamp" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    > Dostalem list w ktorym powinno byc 50zl. Niestety list musial zostac w
    > drodze, przez pracownikow Poczty Polskiej otwarty i pozbawiony zawartosci.

    Wysyłanie pieniędzy w liście jest zabronione.

> [...]
    > zwolnieniem. Wiem ze sa paragrafy w kk odnosnie tajemnicy korespondencji
    > itp. - ale czy jest jakis skuteczny sposob udowodnienia takiego czynu ?.

    Miałem podobną sytuację z PP, zginął mi list polecony za pobraniem.
    Złożyłem reklamację i po ok 3 tyg dostałem dwukrotną wartość pobrania.
    Reklamacje składa się w "okienku".

    Emil Ch

  • 3. Data: 2002-09-03 07:44:12
    Od: CC <o...@i...pl>

    Najpierw sprawdz regulamin poczty na jej stronie czy mozna przesylac
    listem pieniadze.
    Lepiej by bylo gdyby nie bylo zabronione ale nawet jesli zabraniaja to
    nic straconego.
    Tajemnica korespondencji prawdopodobnie jest zagwarantowana w
    konstytucji. Mozesz to sprawdzic w moim serwisie, sa tez tam
    Powszechna deklaracja praw czlowieka i Miedzynarodowy pakt praw
    obywatelskich i politycznych - mozliwe ze tam to jest a Polska to
    ratyfikowala.

    Spisz konkretne paragrafy i sluz skarge do Poczty(reklamacja),
    Policji, Prokuratora (zawiadomienie o przestepstwie), Niku, Rzecznika
    Praw obywatelskich - kopie opublikuj na grupach dyskusyjnych i zaloz
    stronke z tym tematem - publikuj tam wszystkie dokumenty w tej
    sprawie.
    Do tego potrzebne jest jeszcze pisemne oswiadczenie goscia ktory
    wysylal kase.
    No i dobrze by bylo gdyby to byl list polecony.

    Serwis gdzie bede te deklaracje i konstytucja to
    http://obnie.w.interia.pl

    Tylko takie dzialania moga zapewnic utrzymanie wlasciwych praw
    obywateli w panstwie.

    CC

  • 4. Data: 2002-09-03 07:49:21
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "ont" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    (...) Wiem ze sa paragrafy w kk odnosnie tajemnicy korespondencji
    > itp. - ale czy jest jakis skuteczny sposob udowodnienia takiego czynu

    Chyba przede wszystkim powinienes ponad wszelką watpliwosc udowodnic ze w
    tym liscie bylo te 50 zl w momencie gdy trafil on do skrzynki. Jesli bylo to
    wyslane listem zwyklym to raczej ciemno to widzę - sytuacja hipotetyczna -
    pisze Ci, ze wysylam Ci 100 zl a wcale ich nie wsadzam do listu. Następnie
    robie niewinna minkę mówiac ze ja wyslalam a na poczcie ukradli. Gdyby
    poczta honorowala takie skargi to myslę ze wielu operatywnych rodaków
    zaczęloby "wysylac" sobie gotówke w listach. IMHO od przesylania pieniedzy
    są przekazy pocztowe nie zas listy.
    Na tajemnicę korespondencji nie masz sie co powolywac bo musialbyś miec
    dowód ekspertyzę, ze list zostal otwarty - zakladając jednak ze ktos na
    poczcie byłby obdarzony darem jasnowidzenia i w tysiacach listów jakie sa
    sortowane kazdego dnia odkryl banknot 50 zl i rozpruł list w celu
    przywlaszczenia go sobie, to zawsze pozostaje mu przybić pieczątke _ "list
    dotarł w stanie uszkodzonym"

    HaNkA

  • 5. Data: 2002-09-03 19:52:36
    Od: "N30" <n...@h...sk.no.spam>

    W tych jakze trudnych czasach Użytkownik z przepieknym mailem
    <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> wydziergal :

> [...]
    > odkryl banknot 50 zl i rozpruł list w celu przywlaszczenia go sobie,
    > to zawsze pozostaje mu przybić pieczątke _ "list dotarł w stanie

    z tego co mi wiadomo to poczta przeswietla listy alen ie jestem pewny wiec
    poprawcie jakby co

    n...@s...pl

    [22:45]<Vader_> mowisz ze przez lacze analne lepiej wiedza przechodzi?
    :P

  • 6. Data: 2002-09-09 09:52:14
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Dostalem list w ktorym powinno byc 50zl.

    Niestety, nic nie da sie zrobic.
    Poczta Polska zakazuje przesylania banknotow w listach. Nawet listach
    wartosciowych.

    Michal.