  • Data: 2005-12-20 21:20:08
    Temat: Re: Pociety kabel! Skradzione listwy!
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy kilkudziesięciu złotych to "spadnie" na wykroczenie. A;e skoro
    > gość ciął kabel sieci komputerowej i to świadomie, to ja bym raczej
    > 287 kk: "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub wyrządzenia
    > innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne
    > przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych informatycznych
    > lub zmienia, usuwa albo wprowadza nowy zapis danych informatycznych,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5."

    Wykazanie,
    > ze gość odcinając kabel wpływał na automatyczne przesyłanie danych
    > wydaje mi się trywialne, a to jest zawsze przestępstwo bez względu na
    > kwotę strat.

    No to wykazales strone przedmiotowa tego przestepstwa. A teraz wykaz strone
    podmiotowa czyli bezposredni i kierunkowy zamiar osiagniecia korzysci
    majatkowej lub wyrzadzenia szkody. Pociety kabel i pare starych korytek
    raczej trudno uznac za korzysc majatkowa, a wykazanie zamiaru kierunkowego
    wyrzadzenia szkody to juz chyba niemozliwe.

    Moim zdaniem wchodzi tu w gre tylko zniszczenie rzeczy o wartosci do 250 zl
    czyli wykroczenie z 124 kw - wielkie gowno, ale zamiar nie musi byc
    kierunkowy, wiec nie jest to problem. Kara - jesli bedzie - to symboliczna,
    ale moze czegos nauczy.

    Cezar