    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płacenie czynszu za rodzinę: kto się przyczepi?
    Date: Mon, 10 Apr 2006 12:58:45 -0500

    Robert Osowiecki wrote:
    > Sytuacja jest taka: krewny wyjechał do Niemiec i tam się osiedlił.
    > Zostawił mieszkanie w Polsce, najpierw mieszkała tam jego bliższa
    > rodzina, a teraz ja. Umowa (ustna) jest taka, że mogę sobie mieszkać
    > tylko mam płacić czynsz. Czy w taki układ mogą się wtrącić nasze kochane
    > władze i np. potraktować to jako:
    > * darowiznę dla mnie
    > * dochód dla wujka?
    >
    > Pytam bo rodzinka ma pietra, że jak płacę spółdzielni przelewem, to
    > zaraz namierzą albo coś... Czy naprawdę żyjemy w aż tak totalitarnym
    > reżimie?

> [...]

    Spółdzielnie mało obchodzi, kto tam mieszka, byle im sie tylko ilość
    osób zamieszkujących zgadzała, ze stanem faktycznym, bo pewne składniki
    czynszu zależą od liczy osób. Żeby nie było tak, że zgłoszona jest
    jedna, a mieszka 4. Bo się spółdzielnia wkurzy i tyle.

    Jeśli chodzi od US, to dla ciebie nie jest to darowizna, a raczej dochód
    dla wujka, z tym, że poszukaj hasla, umowa użyczenia.
    Nie wiem tylko, czy ty i wujek się na taką umowę załapiecie, ale
    powinniscie.