    Date: Thu, 11 Aug 2011 09:04:10 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płaca 5zł/h

    (11.08.2011 08:52), emeryt wrote:

    > Jednakże pomimo co wyżej napisałem, nadal podtrzymuję, że niezależnie za
    > jakie
    > pieniądze pracujesz, to jest Twój wybór i jeżeli się na to godzisz,
    > należy tą pracę wykonywać
    > przynajmniej dostatecznie a porzucenie pracy jest dla mnie karygodne.

    Godne kary czy nie, to jednak ja to doskonale rozumiem.

    Wyobrażam sobie taką sytuacj, że mam pracę kiepsko płatną (np. 5zł/h)
    ale jedyną jaką w tej sytuacji można zdobyć. Można jej oczywiście nie
    przyjąć i próbować czekać na pracę bardziej godną naszych oczekiwań, ale
    można nie doczekać (ja kiedyś 1.5 roku czekałem i się doczekałem,
    dzisiaj bym chyba tyle nie dał rady).

    No i teraz pojawia się na rynku druga praca, za 5.5zł. 50gr więcej od
    godziny, akurat tyle ile mi miesięcznie brakuje do
    czynszu/lekarstw/czegośtam. Praca tu i teraz, żadne tam że od 1go
    następnego miesiąca.

    Jest dla mnie oczywiste, że porzucam obecną pracę i idę do nowej.
    Żadnych skrupułów.

    A pracodawca na pojedyncze porzucenie pracy powinien być przygotowany.
    Skoro to dla niego jest taki wielki problem, to oznacza że źle sobie
    zorganizował interes. Bo przecież pracownik równie dobrze może złamać
    nogę i zniknąć na miesiąc/dwa...

    p. m.