    From: VVD <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pistolet gazowy
    Date: Fri, 11 Nov 2005 23:09:44 +0100
    Sender: p...@2...17.193.146

    Arek wrote:

    > To chyba do krzywdy własnej. Gazówką to możesz wróble postraszyć, ale
    > się nie obronić.
    > Jeżeli chcesz skutecznego środka obrony w bliskim kontakcie to kup sobie
    > paralizator elektryczny.
    >
    > Jeżeli zaś chcesz broń to kup normalną broń palną, pistolet lub rewolwer
    > będacy swobodną repliką sprzed 1850 roku.
    > Kosztują takie w granicach 1300-2200 złotych.
    > Tylko tym to się ludzi zabija, więc sobie dobrze przemyśl czy warto.

    replika to egzemplarz wykonany w okresie obowiazywania ustawy o broni i
    amunicji. Posidanie takiej repliki , o ile działa , stanowi podstawę do odp
    karnej z tytułu posiadania broni palnej. decyduje data wytworzenia
    egzemplarza a nie wynalazku
    Podobna sytuacja zachodzi gdy wykonasz samopał, jest to broń palna.
    Uzycie broni palne stanowi kolejną konsekwencję
    Popieram pomysł z paralizatorem. Strzelanie gazem jest niebezpieczne, Strzał
    z małej odległosci i w twarz może doprowadzić do poparzenia gazami i
    niespalonym prochem oraz rzesztakami plastikowej przybitki wyrzucanymi z
    lufy.
    Przy strzelaniu z pistoletu gazowego trzeba uważać na kierunek wiatru, bo
    samoemu mozna się dostać w obłok gazowy. Kto pamieta o tych wszystkich
    czynnikach w chwili straesu
    Kolejna sprawa, juz z psychologi. Kochane bandyty przestrasza się gazówki i
    wyciagną ostrą i co wtedy? Kto wygra ?
    Pamiętaj wyciagasz broń....,

    --
    "Być silnym, to znaczy być pożytecznym"