  • Data: 2011-03-12 15:38:52
    Temat: Re: Pijany kierowca narkoman?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12-03-2011 15:48, Czapla pisze:
    > Witam.
    >
    > Sprawa jest dosyć nietypowa, wbrew pozorom nie chodzi wcale o zwykłych opojów
    > za kółkiem. Jest coś takiego jak e-papieros. Nie wnikam, czy jest to lepsze od
    > zwykłej nikotyny, nie chcę prowokować żadnej reklamy czy też antyreklamy. Po
    > prostu interesuje mnie co pokaże alkomat i jaka będzie reakcja
    > funkcjonariuszy. Zwłaszcza tych myślących inaczej :).
    >
    > Od paru miesięcy testuję to cudo. Ze zrozumiałych względów nie napiszę nic o
    > wynikach tych testów - interesuje mnie tylko i wyłącznie funkcjonariusz i
> [...]

    Ale pytasz w kontekście prawa czy pytasz o to co powiedzieć
    policjantowi? Z prawnego punktu widzenia karalne jest prowadzenie pod
    wpływem alkoholu. Jak wprowadzisz alkohol do organizmu nie jest istotne.
    Nieważne zatem czy się po prostu napijesz, czy najesz czekoladek
    nasączonych alkoholem czy jeszcze inaczej.

    Jakiś czas temu oglądałem reportaż o perypetiach faceta, który parę
    minut przed wyjściem z domu płukał usta płynem do ust. Alkohol wykazał
    ponad 2 promile i była akcja. Poprosił o ponowny pomiar po 15 minutach
    (podobno policjant nie może odmówić) i zeszło do bezpiecznego poziomu.
    Tak więc podobnie może być z papierosem. Jest jeszcze jedna deska
    ratunku: badanie krwi. Jeżeli ten papieros nie powoduje przenikania
    alkoholu do krwi w ilości wykazującej ponad 2 promile, to tak też można
    się bronić.

    --
    .B:artek.