  • Data: 2011-03-12 19:24:54
    Temat: Re: Pijany kierowca narkoman?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-12 15:48, Czapla pisze:

    > Pewnie dawki tych substancji w e-papierosie są śladowe i krzywdy nie uczynią,
    > ale alkomat czy narkotest może je wykazać

    Jeżeli chodzi o działanie alkomatu, to ten pokaże promile nawet po
    zapaleniu zwykłego papierosa.
    Nie wiem co konkretnie powoduje zawyżenie wskazania, ale coś takiego
    występuje, opisane jest nawet w instrukcji obsługi alkomatu.

    Kontrolę alkomatem powinno się wykonać dopiero 15 minut po jedzeniu,
    piciu czegokolwiek poza wodą czy paleniu tytoniu (nie wiem jak te
    e-papierosy, niewykluczone że podobnie). Pomiar wcześniejszy może
    pokazywać różne dziwne rzeczy.

    Co więcej - ponoć w takich wypadkach warto to wyraźnie policjantowi przy
    kontroli powiedzieć i wymagany czas odczekać.
    Bo jak alkomat wykaże promile, a nawet powtórne badanie 0.00, to
    policjant woli uruchomić całą procedurę "złapania pijanego", która
    kończy się zabraniem prawa jazdy i sprawą przed sądem (która kończy się
    oddaniem prawa jazdy).
    Bo w przeciwnym wypadku policjant musi się długo tłumaczyć dlaczego w
    logach alkomatu pojawiły się promile, a złapanego nie ma.