  • Data: 2011-03-13 00:56:38
    Temat: Re: Pijany kierowca narkoman?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-13 01:40, Czapla pisze:

    > Tego nie wiedziałem. Strach se teraz zajarać...

    Strach to nawet kanapkę z pomidorem zjeść :)

    > Tylko czy wspomniany wyżej się zgodzi? Bo te kołki jakieś takie dziwne są.

    Myślę że tak.
    Raz że instrukcja tak mówi, dwa że na szkoleniu pewnie też mu mówili, a
    trzy że on sam wcale nie chce sobie robić ani papierkowej roboty, ani
    kłopotu jakim niewątpliwie jest taki delikwent którego on zawlecze przed
    sąd, a sąd delikwenta wypuści ze względu na błąd pomiaru.

    > Odoprne są na wiedzę i to niezależnie od ustroju. Za Gierka też nie dało się z
    > tymi ćwokami pogadać.... Z praktyki własnej to piszę, bo starzec jestem :).

    > On chyba nie woli, on musi. Jakiś kretyn przeforsował to w ustawie. I właśnie
    > dlatego obawiam się tej całej sytuacji...

    Policjant wykona zawsze badanie powtórne po 15 minutach jeżeli wynik
    pierwszego był pozytywny. I jeżeli wynik pierwszy był wysoki, a drugi
    był zero to policjant może (w sumie to nawet powinien) uznać pierwszy
    wynik za błędny i puścić kierowcę, zwłaszcza że możliwość błędnego
    działanie alkomatu opisana jest w instrukcji.

    Tyle że naraża się na konieczność odpowiedzi na pytanie co to za pomiar
    odnotowany w logu urządzenia. Pada wtedy podejrzenie, że wziął w łapę i
    puścił pijanego.

    I dlatego policjant jak w pierwszym pomiarze wyjdą promile, to dla
    "świętego spokoju" sprawę pokieruje dalej. A że może to być mocno
    uciążliwe dla kierowcy to już mu wisi kalafiorem.
    Dlatego w razie takiej sytuacji warto mu powiedzieć że właśnie się coś
    zajadało i żeby te 15 minut poczekać tak jak mówi instrukcja.