eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoParagon a prawo reklamacjiRe: Paragon a prawo reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Paragon a prawo reklamacji
    Date: Fri, 04 Sep 2009 08:28:09 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 52
    Message-ID: <h7qc1q$hh2$1@news.onet.pl>
    References: <2...@b...poznan.pl> <h7agu3$aj1$1@news.onet.pl>
    <2...@b...poznan.pl>
    <h7bhpf$2cj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <3...@b...poznan.pl>
    <h7fn1l$kao$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <3...@b...poznan.pl>
    <h7juhn$i9e$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <4a9e07f8$1@news.home.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <4a9e14b4$1@news.home.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <h7mb24$lm8$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <h7nopj$29o$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <h7p2hk$9lr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <h7q81g$h0l$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-89-231-99-172.warszawa.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1252045690 17954 89.231.99.172 (4 Sep 2009 06:28:10 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Sep 2009 06:28:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
    In-Reply-To: <h7q81g$h0l$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 090903-0, 2009-09-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:605411
    [ ukryj nagłówki ]

    Alek pisze:

    > Zresztą jaki odsetek klientów byłby skłony w takiej sytuacji iść do sądu?

    To nie jest poprawny argument. Na jego podstawie w ogóle można by
    dowodzić, że każdą reklamację powinno się załatwiać odmownie "bo jaki
    odsetek klientów byłby skłonny w takiej sytuacji iść do sądu?"


    >>> No ile kupujesz rzeczy które ewentualnie możesz reklamować po takim
    >>> czasie? Bo chyba nie przechowujesz paragonów na art. spożywcze,
    >>> chemię, gazety itp.?
    >>
    >> mam zaczac wymieniac?
    >> ok: from the top of my head: ciuchy,
    >
    > Reklamujesz skarpetę, w której po pół roku użykowania zrobiła się
    > dziura? Albo T-shirt który po 30 praniach trochę się powyciągał?

    Tylko takie ciuchy kupujesz?


    >
    >> buty, wszelaki sprzet elektroniczny,
    >> elektryczny i ogolnie mechaniczny, akumulatorki, zarówki, meble,
    >> materac do
    >> lozka (chyba 10 lat gwaranacji - to tak a propos pytania - na jakiej
    >> podstawie reklamowac cos po 3 latach).
    >
    > W takim przypadku masz kartę gwarancyjną, paragon nie wystarczy.

    Jest bardzo wiele produktów, w tym elektronika, gdzie nie ma karty
    gwarancyjnej. Poza tym mijasz się z prawdą - paragon wystarczy, nie ma
    obowiązku reklamowania z tytułu gwarancji.


    >
    >> Tego juz robi sie troche. Ale niech
    >> by to było tylko 50 paragonów. Wazne jest to, ze zdecydowanie łatwiej
    >> znaleźc to potem w kompie, niz przeszukiwac teczki ze starymi, coraz
    >> mniej
    >> czytelnymi paragonami.
    >
    > 50 paragonów to paczuszka wielkości kostki mydła. Straaaszny problem
    > żeby to przechować. A skany możesz utracić w wypadku awarii dysku.

    Ale co Ci do tego jak kto będzie archiwizował paragony? Ważne jest,
    że paragon nie jest warunkiem koniecznym do reklamacji, wystarczy
    udowodnić zakup innymi metodami.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1