  • Data: 2009-09-04 17:39:25
    Temat: Re: Paragon a prawo reklamacji
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Spotkałem się z opinią, że prawa takie nie przechodzą na nabywcę.
    > Ale nie zgadzam się z nimi.

    Gdyby pogląd z którym się nie zgadzasz okazał się obowiązujący
    to sprzedawca mógłby odmawiać uznania reklamacji na zasadzie
    "owszem, sprzedałem ten towar, ale nie panu". Na paragonie
    nazwiska ne ma.
    Jest też kwestia tożsamości towaru, przecież na paragonie nie ma
    numerów fabrycznych a nie każdy towar w ogóle takie ma. Więc
    nawet imienna faktura sprawy nie załatwia.

    > To oceni sąd. Będzie skan, czyli przyporządkowanie do konkretnej
    > transakcji, będą zeznania kupującego, będzie towar.

    Ale to nie fair, sąd ma większe możliwości pozyskiwania i badania
    dowodów niż zwykły sprzedawca. Sąd może np. powołać biegłego,
    który zbada czy "skan" nie został zmanipulowany. Sprzedawca tego
    nie zrobi więc jednak wolałby dostać do ręki oryginalny paragon,
    który wystawił klientowi.