  • Data: 2008-10-23 14:13:00
    Temat: Re: Papierosy, balkon i kwestia polska
    Od: Marian <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:gdpscs$kd2$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Świetny przykład, bardzo sie postarałeś...
    > Właściciel lokalu w którym serwowane jest piwo jest zobowiązany
    > udostępnić toaletę.

    To prawna konsekwencja znajomosci fizjologii ludzkiej. I to nie tylko
    tam, gdzie daja piwo.

    Ale jest tez i inny aspekt - nie ma obowiazku otwierania lokali. Wiec
    nie chcesz udostepniac toalety? Nie otwierasz pubu.

    Wiesz o wymaganiach przed otwarciem pubu.

    Tak samo jak przed wejsciem dio pubu dla palacych wiesz, ze tam beda
    palic...

    > Napisałeś, że zakazy są zrozumiałe tam, gdzie ludzie muszą chodzić i
    > nawet wymieniłeś, co ci tam przyszło do głowy.
    > A ja ci piszę, że zakazy (i nakazy) _są_ również tam, gdzie wcale nie ma
    > konieczności chodzenia.
    Ale nakaz posiadania kibla przez pub nie dotyczy konsumenta tylko
    wlasciciela pubu.

    > Tu by się jakieś dowody przydały.

    I wynika i nie wynika :)

    Normalny przedsiebiorca otwierajac jadlodajnie ma zamiar sciagac
    klientow przez smaczner i zdrowe jedzenie - nie planuje zatruc klientow

    Jednoczesnie Sanepid jest wiszacym batem nad tymi pozostalymi, co chca
    zbic kase serwujac bylejak byleco.

    Sanepid chroni konsumenta.

    > Zapalenie jednego papierosa przez kilka osób co kilka minut jest z
    > punktu widzenia zdrowotnego bardziej niebezpieczne niż zapalenie grilla
    > na 1 kiełbaskę, może trwać porównywalnie lub dłużej niż zapalenie grilla
    > i jest bardziej uciązliwe dla otoczenia niż gril, bo śmierdzi a nie
    > pachnie.

    Hmmm, jakies badania nad ta szkodliwosci? :)

    Bo np. o piciu kawy na pomniejszanie piersi ale i zmniejszanie ryzyka
    raka piersi u kobiet - to sa :)

    http://www.dziennik.pl/nauka/article253715/Pijesz_ka
    we_Zmniejszy_ci_sie_biust.html

    Ale o kielbaska kontra papierosek nie widzialem ;)

    > Jak ci taką pogotują pod nosem to potem pogadamy.

    ustawowo zakazac? :)