  • Data: 2002-11-28 00:35:46
    Temat: Re: POLSPAM i art. 268 kk
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ke'dem guerfel "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl> ihn
    news:as3m59$5et$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Jeśli administrator zacznie mi coś filtrować bez pytania -
    > popełnia przestępstwo, zaś polspam pełni tu rolę rzeczonego
    > "podżegacza".

    Jeżeli admin zacznie filtrować Twoją pocztę bez pytania, to go
    pozwij, sprawę pewnie wygrasz, choć to też zależy od regulaminu
    kont. Nie zapomnij tylko o pozwaniu PolSpamu - z dużą chęcią zobaczę
    rozstrzygnięcie w sądzie. Jednak jak na razie nie zauważyłem, aby
    którykolwiek z adminów korzystających z bazy PolSpamu i bywający na
    mordpliku (niestety, tylko z tymi mam kontakt) filtrował cokolwiek
    bez pytania swoich klientów o zdanie. Zaś samo biadolenie na PolSpam
    uważam za pozbawione cienia sensu - większość adminów filtrujących
    spam korzysta nie tylko z bazy PS, ale także ze swoich zbiorów
    prywatnych, wymiany z innymi adminami (poczytaj o początkach PS)
    oraz z innych ogólnoświatowych baz.

    IMHO każdy nadambitny osobnik przy konstruowaniu pozwu przeciwko
    adminowi i (przy okazji) PolSpamowi musi udowodnić, że admin ten
    konkretny blokowany adres wziął właśnie z bazy PS, a nie z
    wcześniejszych akcji spamerskich czy z zagranicznych baz ze spamem.
    Rozumiem, że w przypadku tych ostatnich nie pozywałbyś już PS, ale
    właśnie te zagraniczne bazy?

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    "I find your lack of faith disturbing"