  • Data: 2002-11-28 14:34:44
    Temat: Re: POLSPAM i art. 268 kk
    Od: t...@w...pdi.net szukaj wiadomości tego autora

    "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl> wrote:

    > Nie obraź się, ale zakończę dyskusję - wątek zrobił się zbyt długi aby
    > efektywnie dyskutowac i nie mam już siły odpowiadać po raz kolejny na te
    > same pytania.

    Nawet jesli twoje odpowiedzi mijaja sie z prawda? Podobno klamstwo
    powtarzane odpowiednia ilosc razy przestaje byc klamstwem...

    > Myślę, że polspamowi należy się jak najwięcej szumu aby uświadomić ludziom
    > ich kryteria i sposoby działania, czyniące z ich bazy narzędzie selekcji
    > całkowicie przypadkowej i nie weryfikowalnej.

    Nieprawda.

    > Mam na myśli np. fakt, że
    > polapam nie dba o informowanie swych ofiar o podjętych działaniach.

    Dba. Wlasnie jedna z ofiar narzekala tutaj, ze POLSPAM ja zaspamowal (byly
    to jak rozumiem informacje o wpisaniu do bazy spamerow).

    > Z tego
    > powodu dowiedziałem się o dopisaniu naszego adresu do bazy przypadkowo,
    > przed kilku dniami. Mogliśmy wyposażyć naszą listę subskrypcyjną w dowolne
    > mechanizmy weryfikacji - wystarczyłoby, że konkurencja spreparuje kłamliwy
    > donos, a my moglibyśmy nie wiedzieć o tym przez następne 10 lat.

    Wiesz, ze jestes w bazie POLSPAMU a czy wiesz w ilu innych bazach jestes (ty
    albo twoj dostawca)? Nie wiesz i niewykluczone, ze nie bedziesz wiedzial. Na
    przyklad swego czasu _wszyscy_ korzystajacy z dial-upu TPSA zostali odcieci
    od dostepu do IRC'a. Coz za niesprawiedliwosc ...a o ile wiem to zadne glowy
    sie nie posypaly, nikt nikogo do sadu nie podal.

    > Nie złożyłem jeszcze zawiadomienia, ale jeżeli złożę lub uzyskam jakieś
    > rozstrzygnięcia prawne obiecuję podzielić się nimi z bywalcami tej listy.

    Byloby milo. Watpie zeby dalo sie z paragrafu o podzeganiu bo tam musi byc
    NAKLANIANIE do przestepstwa a nie informacje jak go dokonac.

    > Co
    > do moralności - nie widzę niczego niewłaściwego w dzieleniu się
    > wątpliwościami i stawianiu pytań - temu chyba służy ta lista.

    No chyba. Jak ktos nie lubi dlugich watkow to ich nie czyta.

    > przeciwieństwie do polspamu ja nikogo nie linczuję i nie wyciągam
    > konsekwencji bez zapewnienia możliwości obrony.

    Klamstwo. POLSPAM nikogo nie linczuje.

    > Natomiast warto się
    > faktycznie zastanowić nad moralnością ludzi, bojących się podpisać pod tym
    > co robią własnym nazwiskiem.

    Gros spamerow wlasnie boi sie podpisac swoim imieniem i nazwiskiem. Ty
    jestes wyjatkiem :-))) Nie obraz sie ale naprawde powinienes byc wycinany za
    to, ze masz dziurawy skrypt do mailingu. To jest IMHO nieodpowiedzialne. To
    jak to - KAZDY moze wejsc na twoja strone i wpisac dowolny adres i wtedy
    poleci mail?

    > pozdrowienia
    > Łukasz Łukasiewicz

    Z powazaniem