  • Data: 2002-11-27 23:59:14
    Temat: Re: POLSPAM i art. 268 kk
    Od: "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Widzisz, do tego cały czas zmierzam. Najwyraźniej z całej tej
    > dyskusji nie zrozumiałeś podstawowej rzeczy - PolSpam niczego nie
    > blokuje

    Setny raz pada ten argument, ale to chyba zacietrzewienie po stronie
    polspamu nie pozwala zrozumieć prostej rzeczy:

    "§ 2. Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, nakłania ją do tego.
    § 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności
    dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji;
    odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu
    obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim
    zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie. "

    Szczerze mówiąc nie martwi mnie to wcale, bo tylko zwiększa
    prawdopodobieństwo, że ktoś wreszcie za to beknie. Ty sobie możesz filtrować
    ile chcesz. Jeśli administrator zacznie mi coś filtrować bez pytania -
    popełnia przestępstwo, zaś polspam pełni tu rolę rzeczonego "podżegacza".

    pozdrowienia
    Łukasz