  • Data: 2007-07-31 03:23:07
    Temat: Re: Olbrzymia cena za wykup komunalnego.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "satss2" <s...@w...pl> wrote in message
    news:1185843503.459740.100420@d55g2000hsg.googlegrou
    ps.com...
    >Jestem nowy, więc na początek witam wszystkich stałych!
    >Jestem najemcą mieszkania komunalnego, które gmina postanowiła
    >sprzedać. Rzeczoznawca wycenił je na 45 tysięcy, a radni nie chcą dać
    >żadnej bonifikaty. Za spłaty w ratach chcą 20% dopłaty do wyceny
    >rzeczoznawcy. Nie zalegam z żadnymi opłatami. Nie stać mnie na wykup
    >na takich warunkach. Trafia mnie jak czytam, że w całej Polsce ludzie
    >wykupują za maksimum 10% wartości. Jak prawnie może potoczyć się moja
    >sytuacja, jeżeli nie wykupię mieszkania mając prawo pierwokupu? Gmina
> [...]

    Te mieszkania za 10% dotyczą spółdzielni.
    Wasze mieszkanie zapewnie nie należy do spółdzielni tylko tak jak piszesz
    jest własnością gminy więc to dwie różne sprawy.
    Jeśli wy nie skorzystacie z prawa pierwokupu to gmina może takie mieszkanie
    sprzedać, ale razem z wami.
    Po prostu zmieni sie właściciel i komus innemu niż gmina będziecie płacić
    czynsz.
    Masz telefon komórkowy? ja mam. kiedyś miałem idee i nagle się okazało, że
    mam orange. Zmieniło się coś? Nie.
    Czy mogą was eksmitować? Daleka droga do tego.
    Nowy właściciel mieszkania będzie samodzielnie miał prawo ustanwiać czynsz
    (czytaj podnosić, ale w penych uzasadnionych granicach, zdaje się, że nie
    więcej niż 10% w skali roku. To że wam podniesie to raczej pewne). Będzie
    miał też wam prawo wypowiedziec umowę najmu. Z tym, że musi to zrobić 3 lata
    do przodu i tylko pod warunkiem, że sam zamierza w tym lokalu zamieszkać.
    Jeżeli nie zamieszka macie prawo do niego wrócić.
    I teraz zastanów sie kto na takich warunkach kupi mieszkanie?
    To się po prostu nie sprzeda, chyba, że gmina zechce sprzedac wszystkie
    mieszkania w budynku i znajdzie się szaleniec, który zechce kupić cały
    budynek i mieć na karku lokatorów. nawet jak się znajdzie, to po prostu
    będziecie płacili czynsz jemu, a nie gminie. Co za różnica komu płacicie.
    Jeżeli nawet tak się zdarzy, że w końcu do tego wypowiedzenia dojdzie, to i
    tak nikt was na siłę wyrzucić nie może o ile sami dobrowolnie lokalu nie
    opuścicie. Musi sprawa trafić do sądu, ktory musi orzec eksmisję a
    właściciel musi zapewnić wam lokal zastępczy. Nie ma eksmisji na bruk.
    Teraz się zastanów, czy i jak długo zamierzasz tam mieszkać.
    Jeżeli i tak wcześniej czy później gdzies się będziesz przenosił to nie ma
    się w ogóle nad czym zastanwaiać. Po prostu będziesz w nowym miejscu
    zaczynał od początku jak każdy młody.
    jeżeli natomiast osiadłeś już na stałę, to zastanówcie się (w 4 wszyscy
    lokatorzy) czy bank pod hipotekę całego domu naprawde nie da wam tych 180
    tyś kredytu na 20-30 lat). Raczej nie powinno być problemu. Możecie próbować
    razem, możesz starać sie o kredyt samodzielnie. To nie jest kosmiczna suma.
    Ludzie biorą kredyty na mieszkania po 200-300 tyś na 30 lat i jakos żyją.
    Po prostu przestań panikować usiądź na chwilę i na spokojnie zastanów sie
    czy nie jestes tego w stanie spłacić.
    Przejdź się po banakch popytaj na jakich warunkach możesz dostać kredyt ile
    wyniesie rata miesięcznie i zastanów sie czy na pewno tych 200 zł
    miesiecznie nie jesteś w stanie wyłozyć.