  • Data: 2007-07-31 15:50:42
    Temat: Re: Olbrzymia cena za wykup komunalnego.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Jul 2007, satss2 wrote:

    > Parę lat temu w tej samej gminie sprzedano mieszkania komunalne z
    > bonifikatą.
    > 1. Czytałem, że na terenie tej samej gminy bonifikata musi być taka
    > sama dla wszystkich wykupujących, znaczy nie może być niższa.

    Przyznam, że nie wiem. Ale:

    > Jeżeli
    > jest niższa można odwołać się do sądu, który nakazuje gminie
    > wprowadzenie bonifikaty.

    Ale problem jest prosty: sam piszesz, że to było "kilka lat temu".
    Trzeba było wtedy wykupić - bo jest możliwe, że wybraliście sobie
    (jako mieszkańcy miasta) nową radę, która zapisy zmieniła.
    I na to nikt Ci *tu* nie odpowie: musisz znaleźć zarówno uchwałę
    Rady Gminy, które "kilka lat temu" pozwalała sprzedawać mieszkania
    z bonifikatą, a także uchwałę ją uchylającą - tę która obowiazuje
    dziś.
    Znalezienie tej pierwszej to większa część sukcesu - bo terazniejsi
    urzędnicy powinni pokazać uchwałę uchylającą...

    > 2. "Mieszkanie komunalne może wykupić tylko lokator, który je
    > zajmuje." - przeszukując net znalazłem taką informację, jednak nie
    > mogę znaleźć podstawy prawnej.

    Hm...
    Mi się WYDAJE, że działa to tak, iż najemca ma pierwszeństwo i tyle.
    Przynajmniej tak wynika z ustawy o gospodarce nieruchomościami.

    Na ktoś inne informacje?

    pzdr, Gotfryd