  • Data: 2007-06-25 15:04:36
    Temat: Re: Odzyskanie zadatku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek Kątnik" <j...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:1182754687.806215.5360@c77g2000hse.googlegroups
    .com...

    > 1) Czy w przypadku postępowania sądowego sprzedający może
    > usprawiedliwiać się iż nie wykonał umowy z powodu okoliczności, za
    > które nie ponosi wyłącznej odpowiedzialności - tzn. MPWiK nie wykonało
    > przyłącza w terminie. Czy sąd uzna taki argument, co wtedy? Czy będę
    > zmuszony do zakupu domu, na który mogę nie dostać kredytu?

    Może. Ale w mojej ocenie niczego to nie zmieni. Ty sie z nimi a nie MPWiK
    umawiałeś na termin.

    > 2) Jaka jest procedura odzyskania zadatku (najlepiej podwójnego)?
    > Jakie są koszty i ile to może trwać? (Zakładając że sprzedający nie
    > będzie chciał go dobrowolnie wypłacić)

    Pisemne wezwanie do dostarczenia dokumentów, w którym opisujesz fakt, że
    zwłoka skutkuje brakiem możliwości finansowania, więc tym samym nie masz
    wyjścia i musisz z ich winy zerwać umowę (by nie powiedzieli, że nie
    wiedzieli). Pisemne wypowiedzenie umowy z wnioskiem o zwrot zadatku. Pozew
    do sądu (koszt 2-8%) w zależności od trybu, ale moim zdaniem 2% (wiem, że
    nie całe 2%, ale nie chce mi się szukać, ile po zmianie :-)

    > 3) Czy taki dług można sprzedać, np firmie windykacyjnej? Jak tak to
    > za ile?

    Bez wyroku prawomocnego nie. Po wyroku nie opłaci Ci się.