  • Data: 2004-12-23 00:03:59
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc za paczke
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    d...@w...pl wrote:

    > spotkala mnie taka sytuacja. Ostatnio sprzedawalem pare rzeczy na allegro. Mam
    > juz ok 20 pozytywow ludzie wszyscy zadowoleni. Spzredalem ostatnio RAM.
    > Zapakowalem w koperte babelkowa i wyslalem klientowi

    Kopertę? Mamma mia - przecież mogły się złamać... Bąbelki za mało -
    jakieś usztywnienie musi jeszcze być. No, chyba że masz na myśli CF albo
    coś w tym stylu - dla mnie 'pamięć' odruchowo kojarzy się z DIMMami ;)

    > (zrobilem blad ze zwyklym listem).

    'Błąd' to w tym przypadku bardzo delikatne określenie.

    [ciach]

    > NO wiec wyslalem pamiec, teraz oddalem kase i nie mam ani jednego ani drugiego.

    Za głupotę się płaci...

    > Jak to wyglada od strony prawnej czy jestem skazany tylko na laske i nielaske
    > poczty (i tylko modlic sie zeby listonosz czegos nie gwizdnal - choc moj blad
    > ze wyslalem zwyklym listem). Jaka mam gwarancje ze nawet jakbym wyslal
    > poleconym koles by odebral a pozniej twoerdzil ze w srodku nic nie ma..

    Twierdzić sobie może - musi udowodnić, że nie zostało wysłane. Ty dowód
    masz (dowód nadania wraz z wagą przesyłki). A dalej to już jego problem
    (zgodnie z zapisami w KC).

    Najlepiej wysyłać za pobraniem z podaniem wartości
    zawartości/ubezpieczeniem. Ewentualnie płatne z góry - ale wtedy też
    poleconym lub paczką i z podaniem wartości/ubezpieczeniem.