  • 1. Data: 2004-12-22 22:34:12
    Temat: Odpowiedzialnosc za paczke
    Od: d...@w...pl

    Witam,

    spotkala mnie taka sytuacja. Ostatnio sprzedawalem pare rzeczy na allegro. Mam
    juz ok 20 pozytywow ludzie wszyscy zadowoleni. Spzredalem ostatnio RAM.
    Zapakowalem w koperte babelkowa i wyslalem klientowi (zrobilem blad ze zwyklym
    listem). No i po paru dniach koles do mnie dzowni ze wlsnie przyszedl list ale
    widac ze byl naruszony i ze jest blepiony tasma samoprzylepna a w srodku pusto.
    Zaczal mnie straszyc policja i takie tam. Oddalem mu kase, ale teraz sie tak
    zastanawiam i nie wiem czy nie postapilem pochopnie. On ma tylko 2 pozytywy -
    wiec nie ma ugruntowanej opini. On mogl wyjac RAM a mi zadzwonic ze nic nie ma -
    ze przyszla pusta koperta. Niby poszedl na poczte reklamowac ale powiedzili mu
    ze nie byla zadeklarowana wartosc i oni nie moga stwierdzic co tam bylo i czy
    zginelo...
    NO wiec wyslalem pamiec, teraz oddalem kase i nie mam ani jednego ani drugiego.
    Jak to wyglada od strony prawnej czy jestem skazany tylko na laske i nielaske
    poczty (i tylko modlic sie zeby listonosz czegos nie gwizdnal - choc moj blad
    ze wyslalem zwyklym listem). Jaka mam gwarancje ze nawet jakbym wyslal
    poleconym koles by odebral a pozniej twoerdzil ze w srodku nic nie ma..

    Z gory dzieki za wszelkie sugestie i porady

  • 2. Data: 2004-12-22 22:49:41
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc za paczke
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

> [...]
    > ze wyslalem zwyklym listem). Jaka mam gwarancje ze nawet jakbym wyslal
    > poleconym koles by odebral a pozniej twoerdzil ze w srodku nic nie ma..

    Wysylaj wylacznie poleconym lub paczka z numerem trackingowym.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2004-12-23 00:03:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d...@w...pl wrote:

    > spotkala mnie taka sytuacja. Ostatnio sprzedawalem pare rzeczy na allegro. Mam
    > juz ok 20 pozytywow ludzie wszyscy zadowoleni. Spzredalem ostatnio RAM.
    > Zapakowalem w koperte babelkowa i wyslalem klientowi

    Kopertę? Mamma mia - przecież mogły się złamać... Bąbelki za mało -
    jakieś usztywnienie musi jeszcze być. No, chyba że masz na myśli CF albo
    coś w tym stylu - dla mnie 'pamięć' odruchowo kojarzy się z DIMMami ;)

    > (zrobilem blad ze zwyklym listem).

    'Błąd' to w tym przypadku bardzo delikatne określenie.

    [ciach]

    > NO wiec wyslalem pamiec, teraz oddalem kase i nie mam ani jednego ani drugiego.

    Za głupotę się płaci...

> [...]
    > ze wyslalem zwyklym listem). Jaka mam gwarancje ze nawet jakbym wyslal
    > poleconym koles by odebral a pozniej twoerdzil ze w srodku nic nie ma..

    Twierdzić sobie może - musi udowodnić, że nie zostało wysłane. Ty dowód
    masz (dowód nadania wraz z wagą przesyłki). A dalej to już jego problem
    (zgodnie z zapisami w KC).

    Najlepiej wysyłać za pobraniem z podaniem wartości
    zawartości/ubezpieczeniem. Ewentualnie płatne z góry - ale wtedy też
    poleconym lub paczką i z podaniem wartości/ubezpieczeniem.

  • 4. Data: 2004-12-23 01:11:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Ty dowód masz (dowód nadania wraz z wagą przesyłki).

    Chyba jesteś troche odrealniony albo coś źle przeczytałeś.. od kiedy to
    przy nadaniu zwykłego listu otrzymuje sie dowód nadania? Najlejasz
    znaczki na koperte i wrzucasz do skrzynki.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2004-12-23 02:32:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Chyba jesteś troche odrealniony albo coś źle przeczytałeś.. od kiedy to
    > przy nadaniu zwykłego listu otrzymuje sie dowód nadania? Najlejasz
    > znaczki na koperte i wrzucasz do skrzynki.

    Oczywiste powinno być dla każdego, poza ostatnim matołem, że miałem na
    myśli sytuację nadania poleconego/paczki i twierdzenie odbiorcy, że w
    srodku było pusto,

  • 6. Data: 2004-12-23 06:31:24
    Temat: Re: [OT] Odpowiedzialnosc za paczke
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Użytkownik" <d...@w...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:2080.00000b19.41c9f663@newsgate.onet.pl

> [...]
    > allegro. Mam juz ok 20 pozytywow ludzie wszyscy zadowoleni. Spzredalem
    > ostatnio RAM. Zapakowalem w koperte babelkowa i wyslalem klientowi

    Ciekawi mnie jaką kwotę za przesyłkę pobierałeś.?
    Jeśli "standardowe" 6-7 zł czyli conajmniej -
    koperta bąbelkowa/polecony/priorytet, a wysłałeś
    zwykłym listem to wiedz, że i do mnie by taka
    przesyłka nie dotarła.
    Jest to "odpowiedź" na chamskie zawyżanie
    kosztów przesyłki, ot co. ;-)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Siła kobiet nie tkwi w tym co mówią,

  • 7. Data: 2004-12-23 06:36:58
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2004 07:31:24 +0100,
    osoba podpisana: Andrzej_K <n...@n...spam.pl>
    napisała:

> [...]
    > Jeśli "standardowe" 6-7 zł czyli conajmniej -
    > koperta bąbelkowa/polecony/priorytet, a wysłałeś
    > zwykłym listem to wiedz, że i do mnie by taka
    Jaki masz nick na allegro ? Nie chciałbym robić z Tobą jakichkolwiek
    interesów.
    > Jest to "odpowiedź" na chamskie zawyżanie
    > kosztów przesyłki, ot co. ;-)
    Jedyną dopuszczalną odpowiedzią jest niekupowanie u takiego człowieka.
    KJ

    Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.
    -- Thomas Jefferson

  • 8. Data: 2004-12-23 12:11:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Oczywiste powinno być dla każdego, poza ostatnim matołem, że miałem na
    > myśli sytuację nadania poleconego/paczki i twierdzenie odbiorcy, że w
    > srodku było pusto,

    Oczywiście. Jeśli nie umiesz wyartykułować tego co chcesz napisać i
    każesz sie innym domyślać, to wróć do szkoły.

    EOT
    Wesołych..

  • 9. Data: 2004-12-24 02:45:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Oczywiście. Jeśli nie umiesz wyartykułować tego co chcesz napisać i
    > każesz sie innym domyślać, to wróć do szkoły.

    Do szkoły to powinien wrócić taki osobnik, jak ty - co to nie potrafi
    czytać tekstów ze zrozumieniem i robi awanturę, jak czegoś nie zrozumie,
    zamiast spytać.

    Chociaż tobie to chyba nawet szkoła specjalna by nie pomogła.

    > EOT
    > Wesołych..

    *plonk*