    From: spp <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialnosc pracownika ZUS
    Date: Fri, 18 Sep 2009 15:43:04 +0200
    <m...@4...net> <h8t846$opj$1@news.onet.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <h8t8l6$r34$1@news.onet.pl>
    <4ab226aa$1@news.home.net.pl>
    <b...@d...googlegroups.com>
    <4ab22d86$1@news.home.net.pl>
    <5...@o...googlegroups.com>
    <4ab2308f$1@news.home.net.pl>
    <a...@d...googlegroups.com>
    <4ab23301$1@news.home.net.pl> <h8vfu3$hi$1@news.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Co to znaczy, że urząd "jest stroną"? Urząd ma wykonywać swoje
    > ustawowe zadania, a nie szukać haka na petentów, aby później móc się
    > wykręcić ze swoich obowiązków. Obywatel powinien mieć prawo spytać się w
    > urzędzie na temat procedur i przepisów, które są w danych sprawach
    > stosowane i powinien uzyskać prawidłową odpowiedź.

    No i spytał i uzyskał określone informacje.

    A teraz niech przekona sąd że naprawdę o to pytał. Przecież sam autor
    wątku pisze o stresie, obciążeniu związanym ze śmiercią bliskiej osoby,
    pośpiechu. Czy to naprawdę nie są wystarczające powody aby poprosić
    kogoś o pomoc? Np. prawnika?
    Przepis jest jednoznaczny, każdy mógł zauważyć że zwrot kosztów się nie
    należy. Nie mam powodu aby nie wierzyć petentce ale też nie mam żadnych
    powodów aby jej wierzyć. Trudno użyć innego sformułowania jak
    nieporozumienie, choć pewnie obie strony pozostaną i tak przy swoim zdaniu.

    --
    spp