eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOcenianie uczniów › Re: Ocenianie uczniów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ocenianie uczniów
    Date: Wed, 9 Jan 2008 22:06:34 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 31
    Message-ID: <fm3d1v$qjp$1@news.dialog.net.pl>
    References: <flv9ke$vec$1@news.dialog.net.pl> <flvu2t$ukc$1@news.onet.pl>
    <flvvcp$3jb$1@news.onet.pl> <fm0c2v$od3$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@b...pl>
    <fm26ek$vke$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-184-123.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1199912831 27257 87.105.184.123 (9 Jan 2008 21:07:11 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Jan 2008 21:07:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:509120
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:fm26ek$vke$1@news.dialog.net.pl Nauczycielka
    <p...@s...pl> pisze:

    > Tylko o sprawiedliwym ocenianiu.
    Tylko co to znaczy - sprawiedliwym?
    Ocena sprawiedliwa == ocena obiektywna?
    A jak zagwarantować obiektywizm?

    > Zresztą to nie takie proste. Do każdego ucznia powinno się mieć
    > indywidualne podejście.
    Otóż to, otóż to. Zasadnicza relacja powinna istnieć między _uczniem_ a
    nauczycielem, nie zaś między _uczniami_a nauczycielem. Relacja taka powinna
    mieć cechy zindywidualizowane.

    > A to z kolei przy tak wielkiej liczbie uczniów nie jest proste, żeby nie
    > powiedzieć, że wręcz
    > niemożliwe.
    Nie tylko liczba uczniów stoi na przeszkodzie.
    Sam system nauczania uniemożliwia to przez swą skostniałą, sformalizowaną i
    nienowoczesną formę.
    Do tego ogólnie bardzo niska jakość kadry pedagogicznej, co jest oczywistym
    efektem wieloletniej negatywnej selekcji do tego zawodu.
    I wreszcie najważniejsze - te wszystkie trudności można by próbować
    zniwelować, ominąć, znaleźć odpowiednie metody na choćby poprawę, jeśli nie
    na naprawę sytuacji, ale - to muszą przecież robić ludzie z pierwszej linii
    działań, czyli - nauczyciele.
    Może za te obraźliwe pieniądze??? Kupa śmiechu, palcem nie warto kiwnąć.

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1