  • Data: 2008-01-10 14:44:24
    Temat: Re: Ocenianie uczniów
    Od: "Steel" <d...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie o to chodzi. Relacja nauczyciel-uczeń to nie tylko i nie przede
    > wszystkim ocenianie.
    > To przekazywanie wiedzy, doświadczenia, stymulowanie potrzeby
    > samorozwoju, kształtowanie systemu wartości, charakteru, postawy itd.

    Swietnie widac ta relacje nauczyciel uczen w szkolach...
    Dziecko idac do szkoly ma juz w zasadzie wyksztalcony system wartosci!
    Charakter i podstawy tez bo za to odpowiadaja rodzice jako pierwsi
    nauczycieli.

    > Niektórzy nazywają to procesem dydaktyczno-wychowawczym.
    > Aby on zachodził w sposób optymalny, skuteczny, z maksymalną
    > korzyścią dla ucznia należałoby go (ucznia) traktować jako
    > indywidualną jednostkę, a nie część obiektu zwanego klasą,
    > dostosowując metody do jego osobniczych potrzeb i możliwości.

    i ocenianie tez wg indywidualnej skali? W zyciu...

    teraz co drugi maturzysta zasladnia sie jakims "dys" za moich czasow nie
    bylo czegos takiego... zdarzaly sie jednostki, jednak u wiekszosci ciezka
    praca byla lekarstwem na takie "choroby"
    Sam mialem spore problemy z ortografia i czasem klepne byka jak ponizej, jak
    sie spiesze.

    Pamietaj ze jest cos takiego jak indywidualny tok nauki jesli ktos jest
    bardzo dobry/slaby (choc niestety raczej dotyczy to tych dobrych)

    > Niekoniecznie. Nie wszyscy są tacy sami.

    No przeciez to napisalem. Ale dla dzieci w tym samym wieku i podobnym
    rozwoju kryteria powinny byc takie same a nie robienie z kogos pupilka jak
    to sie czesto zdarza, albo jazda na opini bo kiedys sie mial dobra/zla
    ocene.
    Wiele zalezy od nauczyciela. Czesto im sie nie chce.
    Najmilej wspominam swoich najbardziej surowych nauczycieli.
    Nie bylo u nich taryfy ulgowej. Jednak jesli juz cos tlumaczyli to zawsze
    pytali czy ktos czegos nie rozumie i jak co starali sie wytlumaczyc jakos
    inaczej by kazdy zrozumial.

    > Przykład nieco skrajny: zastosowałbyś identyczne dla wszystkich
    > kryteria w klasie integracyjnej?

    wybacz ale jesli szkola/klasa jest integracyjna nie oznacza od razu
    uposledzenia umyslowego.
    W takich przypadkach zgodze sie na inne warunki, gdyz osoby z tego typu maja
    handikap.
    Brak np. nog nie przeszkadza w mysleniu.
    Wiec w takim przypadku handikap jest nieporozumieniem, co innego na WF.
    Wiec rzucenie ogolnika typu "klasa integracyjna" to troche nie za bardzo
    opisuje sytuacje.

    > Dziwne zdanie. Po co różnicować coś, co i tak z natury rzeczy jest
    > różne? Oceny wystawiane w szkole nie do tego służą przecież.

    ok moze zle sie wyrazilem. Chodzilo mi o to ze oceny sluza to pokazania
    zroznicowania wiedzy/zdolnosci.

    > Ciągle ta sama...
    > Nazywa się - edukacja.

    Trudno zeby niedouczony nauczyciel uczyl dzieci czegos o czym pojecia sam
    nie ma...
    popatrz ponizej!
    To samo jesli chodzi o ksiazki, ktore sa praca zbiorowa i okazuje sie ze
    polowa z piszacych nie wie o czym pisze!
    Najgorsze jest to, ze zatwierdza to ktosc z tytulem "dr"...

    > Ano masakra...
    > Ale są książki, w których błędów raczej nie ma, np. słownik

    jestes pewny? :P

    > ortograficzny, może takie przeglądnij?

    czasami przegladam... ale pisalem na szybko i jakos tak glupio wyszlo... :)
    od Jerzego tak mi sie przypaletalo:)

    > Jakbym tam znalazł byki, to włos by mi sie zjeżył... ;)

    no, byka strzlilem... mea culpa.

    Steel