    From: Artur <n...@m...dosc.spamu.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obrona przed zarzutami, sporządzenie kopii ... [długie]
    Date: Sun, 12 Feb 2006 01:55:41 +0100

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Bzdurą jest, ze będziesz musiał jechać do tamtej jednostki w celu
    > zapoznania się z aktami. To jest Twoje prawo.

    A stwierdziłem, że muszę tam jechać, bo ktoś mi każe? Jeśli już to
    muszę jechać, by się zapoznać, co jest moim podstawowym prawem w
    prowadzonym postępowaniu.

    > Pyta się przy przedstawienia zarzutów. Nawet musisz takie oświadczenie
    > podpisać. Jeśli jest standardowy protokół, to na trzeciej stronie u
    > góry. Skoro Cię tam wezwano - co dziwne - to powinni Ci zwrócić koszty
    > przejazdu. Tylko musisz o to złożyć wniosek.

    Pytanie było, dotyczyło tylko ztcp uzasadnienia postanowienia. No,
    może też akt postępowania i pamięć mi pokręciło. Co nie znaczy, że akta
    mi udostępniono. Patrz niżej.

    Nie wzywa. Zawiadamia, że dnia ... "przeprowadzone zostanie końcowe
    zaznajomienie z materiałami postępowania" i mam "prawo uprzedniego
    przejrzenia akt".

    > Odpisz im, ze Cię nie stać na przejazd i wnosisz o wykonanie tej
    > czynności miejscu Twojego zamieszkania.

    I owe "końcowe zaznajomienie z materiałami postępowania" zostanie
    przeprowadzone w miejscu mojego zamieszkania oraz zostanie mi udzielone
    "prawo uprzedniego przejrzenia akt"?

    > A pomyślałeś o tym, ze nie strony postępowania mają bliżej do tamtego
    > sądu? No i tak stanowi kpk.

    Jakie inne strony? Policja, prokuratura? W sprawie ztcw przewija się
    jeszcze tzlko jedna osoba również podstawnie wmieszana i również z
    innego miasta - nie tego, w którym postępowanie się toczy. ztcw tam
    został tylko złożony wniosek o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

    > Możesz nawet pisemnie zażądać przesłania Ci ich kserokopii. Tylko to
    > kosztuje trochę. Nie pamiętam, ale kilka złotych za stronę. Nie mam
    > pod ręką rozporządzenia. Ale to jest ta sama cena, co przy
    > postępowaniu cywilnym.

    W jaki sposób odbywa się płatność? Bo nie znam liczby stron ani kosztu
    odpisu jednej strony. Mam wystosować wniosek i zapłacić z góry? Czy jak?

    pzdr